آب هرگز نمی میرد؛ حمید حسام :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

آب هرگز نمی میرد؛ حمید حسام آب هرگز نمی میرد؛ حمید حسام

دوشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۳۹ ب.ظ

بسم‌الله

 

صفر (قبل از یک و این یعنی اهمیت این نکته).

بارها و بارها در طول خواندن این کتاب مبهوت شدم؛ مبهوت این همه قدرت، این همه شجاعت، این همه روحیه، این همه پشتکار، این همه جسارت، این همه صداقت، این همه تقوا، این همه توانایی پرواز در اوج و غیره و غیره و غیره. و بیشتر از این همه بهت، احساس کوچکی و حقارت کردم در برابر تمامی آنهایی که متصف به این صفاتند و در برابر آن‌چه قدرت نام‌گذاری روی آن‌ها را ندارم.

 

یک.

هر چند انسان می‌تواند شرایط اطرافش را با مدیریت‌کردن درون خود، مدیریت کند، تحمل کند و یا حتی تغییر دهد اما این به معنای عدم تاثیر آن شرایط در کندی یا سرعت طی مسیرش برای رسیدن به دنیای مطلوبش نیست. برایم بیشتر از قبل ثابت شد که خانواده‌ی امثال این بزرگ‌مردان، خود یک کپی برابر با اصل از آنان هستند که مسیر آن‌ها را برای رسیدن به هدفشان، کوتاه و سرعتشان را نجومی می‌کنند و قطع به یقین در مکتسبات آنان شریکند؛ تازه اگر در درجات بالاتر نباشند.

 

دو.

ذائقه‌ی ما نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است، حتی ذائقه‌ی کسانی که به دقت مراقب تغذیه‌ی روح خود هستند که توضیح این نکته زمان، وقت، حوصله و سواد زیادی می‌طلبد؛ پس بگذریم. اما کوتاه‌سخن این‌که از دلایلی که امروز کمتر شبیه مردان و زنانی مثل آن‌ها که در این کتاب به گوشه‌ای از سیر آن‌ها که حکایتی از سیره‌ی‌شان است اشاره شده را می‌بینیم، همین تغییر ذائقه است. چگونه می‌توان تن و روحی که به لذت‌ها خو کرده است را از آن لذات جدا کرد؟ این کار محتاج اربعین اربعین تلاش و کوشش و سختی و تحمل رنج است که بنده خود علیل طی این مسیر هستم.

 

سه.

بنده نسخه‌ی کاغذی این اثر را ندیدم اما در نسخه‌ی الکترونیکی آن، اشکالات  تایپی و نشانه‌گذاری زیادی دیدم که البته چون ویراستار نیستم و همچنین قصدم مطالعه بود و نه ویراستاری، از خیر علامت‌گذاری و تصحیح و ارائه‌ی پیشنهاد جایگزین برای آن‌ها گذشتم. امیدوارم این اشکالات جزئی برطرف شود.

 

چهار.

این اثر مطالب و نکات ریز و درشت زیادی برای بنده داشت که ذکر آن‌ها باعث اطاله‌ی کلام می‌شود؛ ضمن اینکه طبیعی است که دریافت هر کسی از مطالعه‌ی این اثر -و هر اثر دیگری- ممتاز و مخصوص به خودش باشد.

 

یاعلی مدد

 

* قطعا یکی از لذات این دنیا مطالعه است.

* بهانه‌ی خواندن این کتاب جناب آقای یاسر ماهری بودند که ازشون ممنونم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه