شهادت پیامبر و حضرت مجتبی و امام رضا علیهم السلام تسلیت باد !!! :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت



سلام
دیگه چند روز بیشتر به آخر ماه صفر نمونده ؛ حرف دلم اینه : ختم ماه صفر به شهادت سه معصوم – پیامبر اعظم و حضرت مجتبی و امام رضا علیهم السلام – شاید برای این باشه که اونایی که هنوز دستشون خالیه و اونایی که اصلا یادشون رفته بوده که خدا ، روی چه سکوی پرتاب با عظمتی قرارشون داده بوده ، تلنگر بخورن و برای اینکه از اونایی که دو مااااه ، مشغول استفاده بودند عقب نیفتن ، سفره ی بی سابقه ای از رحمت و کرامت خودش رو پهن می کنه . خوشا به حال اونایی که به مصداق کلام امیر المومنین علی علیه السلام که فرمود : « بادر الفرصه » فرصت رو غنیمت دونستن و استفاده کردن و خوشا به حال اونایی که فرصت رو غنیمت می دونن و استفاده می برن . دست کیمیا مثل همیشه خالیه ، و به این سه مناسبت فقط تونست سه تا انتخاب کنه ؛ همین ! دعاش کنید . موفق باشین
یاعلی     


مرثیه خورشید

تازیانه ‏های زخمی باد بر سنگ ، یاد آور شلاق‏ هایی است که بر سینه بلال ‏ها فرود می‏آمد ، آن هم به جرم مظلومیت ؛ زمانی که هوای سمّی عربستان ، هیچ بهاری را به یاد شقایق ‏ها نمی‏آورد . به یاد آر سوزش گریه ‏های زنان قبیله که کودکان خود را به جرم بی گناهی ، به تیرگی خاک می‏سپردند و گریه ‏های مردان قبیله ، که جگر گوشه‏ های خود را با قساوت تمام ، زیر خروارها خاک پنهان می‏کردند و نمی‏دیدند گل خنده‏ های کودکانشان را که پژمرده می‏شد .
تازیانه ‏های زخم خورده بر همان سنگ‏ هایی سیلی می‏زد که دقیقاً تا شصت و سه سالِ پیش ، « قدسیه » نام گرفته بود . خدایان سنگی که بر روی طاقچه ‏ها ، خدای اهالی می‏شدند ، اگرچه با زورِ تازیانه . غافل از آن‏که روزی ، تبر به دستِ یتیمی ، خاکستر آن ‏ها را در اعماق تاریخ ، فسیل خواهد کرد .
یاد آور اوج مظلومیت یاسرها و سمیه‏ ها که تنها و تنها ، به جرم حقیقت گویی و انزجار از افکار موهومِ بولهب ‏ها و بوجهل ‏ها ، به چهار میخ کشیده شدند . از آن زمان بود که دیگر نه مردی به زنده به گور شدن دخترش افتخار می‏کرد و نه زنی چونان اشتران قبیله ، زر خرید زراندوزان و ملعبه شهوت‏ رانان قبیله قرار می‏گرفت .
شصت و سه سالی که طلایه خورشید نبوت ، انجماد جهالت را در چشم عصبیت جاهلی آب کرده بود و باران رحمت ، تار های تنیده خرافه را از گوشه گوشه شهر رُفته بود . سال ‏هایی که شیشه عُمر خدایان سنگی مکّه ، به سنگ ابرمرد تاریخ ، همان پیام آور طلیعه ‏های امید ، اصابت کرده بود و طلسم دیوهای لات و هُبَل و عُزّی‏ به دست توانای او طنین « اللَّه اکبر » ش باطل شده بود .
و حالا بعد از شصت و سه سال ، مکه ، با تمام غرورش ، توان سرپا ایستادن ندارد و مرغ‏ های آسمان - از حنجره درد - غروب را به مرثیه نشسته ‏اند . کوچه‏ های همیشه مظلوم بنی هاشم ، چشم به راه آشنای هر شبشان هستند ؛ مثل یتیمانی که مدّتی است چشم به چارچوب در دوخته‏ اند ، به اشتیاق دیدار مهربان‏ ترین پدر دنیا ؛ غافل از آن که خانه وحی ، لحظات سختی را پشت سر می‏گذارد و آسمان مکه ، در غم بی سابقه‏ ای فرو رفته است .
شاید در هیچ باوری نگنجد که از همان لحظه که رسول‏ صلی الله علیه وآله و سلم ، جام اَلَست را سر کشید ، عدالت را خانه نشین کردند و مردم ، به عصر جاهلیت برگشتند و منبر پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم ، تبدیل شد به تخته پاره ‏هایی که بوزینه ‏های ابوسفیان از آن بالا می‏رفتند . کاش رسول‏ صلی الله علیه وآله و سلم زنده بود و می ‏دید ابوذر که از شدّت سجده و طاعت ، پیشانی ‏اش پینه بسته بود ، در چه شرایطی جان داد !
کاش بود و غصب فدک را می‏دید ؛ خانه ‏نشینی علی را ، مظلومیت حسن را ، تن پاره پاره حسین را و ...
و از همان لحظه ، مردم به عصر جاهلیت برگشتند .

ابراهیم قبله آرباطان‏



تقدیم به امام حسن مجتبی ‏علیه السلام‏ 

نگاهت وسعت سبز زمین است‏
دلت آیینه ی اهل یقین است‏
خدا در وسعت دستت چه دیده است‏
که بخشش با قدم ‏هایت عجین است ؟
از آن زخمی که احساس تو برداشت‏
هزاران لخته باور بر زمین است‏
در این عصر پر از تیغ تغافل‏
دوباره غربتت گوشه نشین است‏
خدا با چشم‏ هایت هم‏ نشین بود
که درد و داغ شیعه آتشین است‏

مهری حسینی


تقدیم به حضرت رضا علیه السلام ‏ 

تمام ثانیه ‏هایم غریب می‏گذرند
کبوتر دل من آشیانه می‏خواهد
چه سخت می‏گذرد لحظه‏ های دل تنگی‏
دلم برای پریدن بهانه می‏خواهد

ضریح دست شما را هزار و چندین بار
به پلک‏ های خودم بی دلیل می‏بندم‏
اگر قبول کنی رد اشک‏ هایم را
برای دیدن رویت دخیل می‏ بندم‏ 

تمام بغض دلم آب می‏شود وقتی‏
ستاره ‏های حرم را ز دور می ‏بینم‏
و اشک‏ های دلم را به پات می‏ریزم‏
از آستان نگاه تو بوسه می‏چینم‏ 

منم که بین « منم » ها هنوز درگیرم‏
دلم خوش است که پر می‏کشم به صحن شما
همیشه منتظرم تا مسافرت بشوم‏
تو را صدا کنم از دور : یا امام رضا (ع)‏

ام‏البنین امیدی



 

  • ناصر دوستعلی

نظرات  (۵)

  • توسط:مرتضی
  • در جواب یه بنده :قرنهاست که شمشیر حماقت و تعصب کور کورانه و جاهلانه زخمی عمیق به پیکره دین اسلام زده است.بهتر است به جای توهین کمی عزت نفس داشته باشید!اگر شما در دوران حضرت علی بودید ، با دیدن قرآن بر سر نیزه کدام طرف را می گرفتید؟اگر کمی مطالعه کنید نتیجه حماقت و تعصب کورکورانه را در آن جنگ می بینید!بهتر است از گذشته ها عبرت بگیریم.
  • توسط:حبیب الله ادیبی
  • حبیب هستم خوزستانیو علاقه مند به شهر دارالمومنین یزد و همه ی سامنان مومن و مذهبی آنو علاقه مند به تبادل لینکسر بزنید به وبلاگ شهرم خوشحال میشم
  • توسط:تایماز
  • سلاماین ایام رو به شما دوست عزیز تسلیت عرض میکنم و ازتون به شدت التماس دعا دارم.من هم آپ کردم.
  • توسط:یه بنده
  • نامسلمون پیامبر کی شهید شد احمق.
  • توسط:تازه متولد
  • تقدیم به هموطن عزیزم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    هدایت به بالای صفحه