کچلی زودرس :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

کچلی زودرس کچلی زودرس

شنبه, ۱ مرداد ۱۳۸۴، ۰۲:۳۸ ق.ظ

گوش شیطون کر من در کشوری زندگی می‌کنم که دولت‌مردان آن دست در دست هم به دور از اختلافات سیاسی، بازی‌های حزبی و کینه‌های شخصی به فکر مردمند. نه اهل دروغند، نه اهل شعار و نه اهل تظاهر و ریا. همگی مسئولیت را خدمت می‌دانند و خدمت را عبادت. پس مسئولین کشوری همه در حال عبادت هستند. "اجرکم عندالله، چشم نخورید ان شاءالله"

در کشور من هیچ کس منصبی را تصاحب نکرده، مگر لایق آن بوده و به قول مرحوم شاه غلام "بر منکرش لعنت." آری! من شهروند نظام شایسته‌سالاری‌ام، که در آن صحبت از فقر، فساد، فحشا، صحبت از تبعیض و بی‌عدالتی گناهی است، کبیره. چون حاکمان من، خود کلیدداران بهشت، نگهبانان جهنمند. خواهی نشوی رسوا هم‌رنگ حاکمان باش!

در مدینه‌ی فاضله‌ی ما، اگر به جوانی بگویی ازدواج، حتماً خواهد گفت: "شتر در خواب بیند پنبه‌دانه گهی لپ‌لپ خورد گه دانه‌دانه‌" و یا از شغلش بپرسی جواب خواهد داد: "بزک نمیر بهار میاد، خربزه با خیار میاد." ولی اگر بگویی آرزو، بدون شک خواهد گفت: راه‌یابی تیم فوتبال به جام جهانی ۲۰۰۸، و یا دیدار با فلان‌خواننده و نوازنده.

بله! تنها معضلی که امروز دولت‌مردان، فرهیختگان، مسئولین و بالاخص جوانان میهن را آزرده کرده، کمبود فوتبالیست، خواننده و نوازنده است. این پدیده کشورم را با بحران اساسی روبرو کرده. کارشناسان علوم روان‌شناسی می‌گویند: افسردگی، اعتیاد، خشونت و اختلالات روانی جوانان، ریشه در کمبود همین پدیده دارد. حتی متخصصان علوم پزشکی، کچلی زودرس جوانان ایران زمین را به همین کمبود تعمیم داده‌اند. شاید منشاء تمام بیماری‌ها از جمله ایدز، سرطان، سکته‌های مغزی و قلبی، به عدم توجه به فوتبالیست‌ها و نوازندگان و خوانندگان برمی‌گردد.

پس دولت باید هرچه سریع‌تر دست به کار شود و به جای وارد کردن تجهیزات علمی و فناوری که به هیچ درد نمی‌خورد، وارد کردن خواننده و نوازنده را در دستور کار خود قرار دهد. مجلس محترم هم باید دست در دست دولت به جای این همه نشست‌ها و کمیسیون‌های بی‌اثر و بی‌نتیجه درمورد اشتغال، ازدواج، تورم و معیشت که هیچ کدام مشکلات اساسی این مردم نیست، طرح چند فوریتی برداشت از ذخیره‌ی ارزی را به تصویب برساند تا هنوز که کار از کار نگذشته و کارد به استخوان نرسیده، دولت بتواند جوانان ایرانی را مجهز به تار و دوتار و گیتار نماید، بلکه جوانان بروند و تارشان را بزنند و...

خلاصه ما به نیابت از تمام جوانان الاف ایران‌زمین که از کچلی زودرس خود بیمناک شده‌ایم، از سازمان صدا و سیما می‌خواهیم که برای حل این مشکل، تمام برنامه‌های آموزشی، علمی، اجتماعی و سیاسی خود را تعطیل کند و تنها به فوتبال بپردازد. خوانندگان و نوازندگان هم فراموش نشوند. البته شما می‌توانید از فوتبالیست‌ها، خوانندگان و نوازندگان دعوت به عمل بیاورید که به مردم درس اخلاق، ادب و جوان‌مردی بدهند. زنده باد فوتبال! زنده باد گیتار! زنده باد دولت!...

 

الاغ چلاغ

 

* این نوشته از آقای اسماعیل مصفا است که با اسم «الاغ چلاغ» در کیمیای میهن‌بلاگ ثبت کرده بودند، و بیان نتوانسته در انتقال آرشیو کیمیا به اینجا اسم نویسنده را با خودش بیاورد. تاریخ ویرایش: پنج‌شنبه ۱۳۹۷/۱۱/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه