نذر فرهنگی :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

این مطلب طولانی است اما ممنون می‌شوم اگر آن را با دقت و حوصله مطالعه کنید!

بسمه‌تعالی

شکر خدا امروز شاهد کمک و هم‌یاری مردم عزیز و خیرین محترم در عرصه‌های گوناگون در کشور عزیزمان هستیم، که به خصوص -متاسفانه با توجه به شرایط بد اقتصادی که در آن به سر می‌بریم- این حضور بیشتر در کمک‌های مالی به کسانی که دچار مشکل هستند، ظهور و بروز دارد.

اما متاسفانه باید اذعان کرد که عرصه‌ی فرهنگ و دین با وجود اهمیت فوق‌العاده‌ای که دارد، همیشه و همیشه دچار مشکلات شدید اقتصادی بوده، چه برای تامین نرم‌افزار و چه سخت‌افزار. اهمیت این حوزه بر کسی پوشیده نیست و این‌جا نیز مجال پرداختن به آن نیست، اما فقط از این جهت که گفته‌اند: «مشت نمونه‌ی خروار است» به این جمله‌ی مقام معظم رهبری که حاکی این اهمیت است را توجه ویژه کنید:

«فرهنگ آن چیزی است که حاضرم جانم را در راهش فدا نمایم»

از سوی دیگر مسلم است که حضور در فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و دینی لزوما به مفهوم حضور فیزیکی و فعالیت تولیدی و اجرایی در آن نیست، بلکه گاهی حمایت از این نوع فعالیت‌ها، خود نیز مشارکتی تأثیرگذار محسوب می‌شود. درست مثل انواع مشارکتی که مردم در تشکیل هیئات مذهبی و برگزاری مراسم ولادات و وفیات ائمه‌ی معصومین علیهم‌السلام دارند. مشارکتی کاملا خودجوش، با انواع گوناگون نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و مالی و...

از طرف دیگر همان‌طور که می‌دانیم امروزه بخش وسیعی از فعالیت‌های مذهبی، فرهنگی به فضای مجازی کشیده شده که با پشت سرگذاشتن دو بُعد زمان و مکان، حیطه‌ی فعالیت و تأثیرگذاری آن، بسیار وسیع شده و حتی در اقصی‌نقاط جهان مخاطبان خاص خود را پیدا می‌کند.

دوستانی که حقیر را از نزدیک می‌شناسند می‌دانند که فعالیت رسمی و به اصطلاح ثبت‌شده‌ی بنده در این حوزه از سال ۱۳۷۴ با تشکیل یک هیأت مذهبی در غرب تهران و برگزاری مراسم‌های مذهبی، اردوهای زیارتی، چاپ نشریه در سطح محل و... آغاز شد و از سال ۱۳۸۴ نیز وارد عرصه‌ی تولید، توزیع و انتشار محتوای فرهنگی مذهبی و ادبی و گاهی هم علمی در فضای مجازی شد که ایجاد و راه‌اندازی سایت کیمیا، گروه ادبی تک‌مضراب و... از جمله‌ی آن‌ها می‌باشد. همانطور که در بخش توضیحات کیمیا آورده‌ام امروز دیگر این سایت تقریبا اصل یا گزارش بیشتر قریب به اتفاق فعالیت‌های حقیر را در طی این سال‌ها در خود جای داده است.

این فعالیت‌ها از آغاز خود، با تکیه بر توانایی‌های فنی و مالی (هر چند بسیار کم و محدود) کاملا شخصی، تا به امروز ادامه یافته و با توجه به سیاست‌های اجرایی و مستقل‌اندیش خویش و اهمیت حفظ حریت و عدم وابستگی در انجام آن‌ها، تاکنون -بحمدالله- از حمایت‌های مالی و اقتصادی و حتی معنوی هیچ نهاد یا ارگان دولتی و خصوصی استفاده نشده است. بزرگوارانی که حتی دستی از دور بر آتش فعالیت‌های فرهنگی و دینی دارند، شدت مشکل حفظ این استقلال، حریت و مقاومت در برابر مشکلات مالی را کاملا درک می‌کنند.

حالا پس از گذشت بیش از ۲۵ سال -ربع قرن- از آغاز این کار، به منظور بالا بردن سطح کمی و کیفی فعالیت‌ها در حوزه‌های مذکور، نیاز به تأمین هزینه‌های فعالیت‌ها از منابع مستقل و مردمی به وضوح حس می‌شود. به همین منظور علاقمندان به مشارکت در تأمین هزینه‌های فعالیت‌های دینی، فرهنگی، ادبی و علمی کیمیا می‌توانند با مشارکت مالی در تأمین هزینه‌ها، جزو حامیان کیمیا قرار بگیرند و در تحقق نیت بنده که ایجاد یک باقیات‌الصالحات دینی، فرهنگی و علمی است شریک شوند.

بدیهی است با عدم تامین هزینه‌ها، کیمیا به فعالیت‌های خود به صورت کج‌دار و ‌مریز ادامه می‌دهد و این یعنی تعویق طولانی‌مدت در اجرای پروژه‌ها و حتی -خدایی‌ناکرده- متوقف‌شدن و عدم تحقق طرح‌ها و برنامه‌هایی که در دست اقدام یا در صف انجام است.

به همین منظور و در صورت تمایل، علاقه‌مندان به شرکت در این نذر دینی، فرهنگی، ادبی و علمی -که تولیدات آن هیچ‌گاه از بین نرفته و دسته به دست شده و مورد استفاده‌ی هر کسی از پیر و جوان و...، در هر جای این جهان قرار می‌گیرد و این حسن بسیار مهم این نوع کار است و به همین جهت بنده از لغت و مفهوم باقیات‌الصالحات برای آن استفاده کردم- می‌توانند با استفاده از سامانه‌ی پرداخت آنلاین، با استفاده از کلیه‌ی کارت‌های بانکی عضو شبکه‌ی شتاب، مبلغ مورد نظر خود را، به هر میزان که تمایل و توانایی دارند، به حساب کیمیا واریز نمایند. این پرداخت‌ها می‌تواند به صورت موردی بوده و یا این‌که به صورت ماهانه و... (با توجه به نیت پرداخت‌کننده) انجام پذیرد.

نوشتن نام و نام خانوادگی برای پرداخت، الزامی نمی‌باشد اما در صورتی که تمایل دارید نام‌تان به عنوان حامی مالی کیمیا به علاوه‌ی موردی که برای آن هزینه شده است، ثبت و منتشر شود، حتما نام‌تان را ذکر بفرمایید. هم‌چنین هرچند منحصرنکردن هزینه‌کرد کمک مالی خود در موردی خاص، دست بنده را برای مصرف آن، در مورد مهم‌تر و فوری‌تر باز می‌گذارد اما اگر به هر دلیلی تمایل دارید پول شما در مورد خاصی مصرف شود لطفاً آن مورد را نیز ذکر بفرمایید.

گفتنی است مبالغ دریافتی صرف اموری مانند: برگزاری مراسم‌های مذهبی، راه‌اندازی پروژه‌های جدید فرهنگی و علمی، تهیه و تولید محتوای مذهبی و فرهنگی به صورت‌های مختلف مقاله، محصولات چندرسانه‌ای کتاب‌های صوتی تخصصی در حوزه‌ی تاریخ اسلام، عقاید و اعتقادات و...، هزینه‌های اجرایی به روزرسانی و نگهداری سایت، تأمین سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای لازم جهت انجام پروژه‌ها، تأمین جوایز مسابقات ادبی و مذهبی، تأمین هزینه‌های برگزاری همایش‌ها و نشست‌های ادبی، کارگاه‌های تخصصی ادبی و مذهبی و... و اقلام تبلیغاتی و… می‌گردد.

نکته‌ی آخر این‌که: شاید برخی این نظر را نپسندند و بگویند کیمیا باید با جذب تبلیغ، فروش محصول، برگزاری کلاس‌ها به صورت غیر رایگان، هزینه‌های خود را تامین کند اما این نظر حقیر است و فعلا بر آن پافشاری دارم که کیمیا در هیچ حوزه‌ای قصد درآمدزایی و سود شخصی ندارد و تا امروز از هیچ‌کدام از تولیدات خود استفاده‌ی مالی نکرده است و تا جایی که توانش را داشته باشد این شیوه را ادامه خواهد داد. گفتنی است کیمیا حتی از محصولات غیر رایگانی که در فروشگاهش مشاهده می‌کنید نیز هیچ انتفاء مالی نداشته و ندارد و این محصولات فقط به جهت حمایت از تولیدکنندگان آن‌ها -به خاطر بازدید روزانه‌ی قابل توجه کیمیا- در فروشگاه ثبت و ارائه گردیده است. تمام تولیدات و محصولات اختصاصی کیمیا در دسته‌ی محصولات رایگان قرار داشته و قابل تهیه می‌باشند.

با آرزوی توفیق

ناصر دوستعلی

جهت ورود به سامانه پرداخت آنلاین از لینک زیر استفاده کنید.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه