آشنایی اجمالی با مرورگر rockmelt :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

آشنایی اجمالی با مرورگر rockmelt

سه شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۱، ۰۲:۴۴ ب.ظ

مقداری زکات (چیزهایی که یاد گرفتم) بده‌کارم که این پست بخشی از آن‌ها است؛ امیدوارم به دردتان بخورد:

چندین بار تا امروز استفاده از ابزار جاسوسی :دی rockmelt را به دوستان توصیه کرده‌ام. این توصیه به خاطر ویژه‌گی‌های خاصی است که این مرورگر دارد و به واسطه‌ی این ویژگی‌ها گوی سبقت را از رقیبانش (خصوصا برای آن‌هایی که بیشتر وقتشان در نت عموما و فیس‌بوک خصوصا، می‌گذرد یا به شدت از rss ها استفاده می‌کنند) برده است.

برای هر کدام از استفاده‌هایی که نام بردم، نرم‌افزاهای خوبی وجود دارند اما rockmelt همه را در خود جمع کرده است. با این مرورگر دیگر احتیاجی به نصب افزونه‌های مختلف (همانگونه که در firefox یا Google Chrome لازم است) ندارید؛ خود rockmelt قبلا فکر تمام این چیزها را کرده است.

البته اینکه می‌گویم این مرورگر یک ابزار جاسوسی است 2 علت دارد: اول اینکه هیجان را بالا ببرم و دوم اینکه این مرورگر تمام اطلاعات شما را (بدون تعارف تمام اطلاعات را) در خود نگه می‌دارد. خب در نگاه اول این چندان هم بدک نیست، باعث راحتی کاربران در هنگام استفاده از این نرم‌افزار است، اما قضیه وقتی جالب می‌شود که rockmelt  را حذف کنید. rockmelt  بعد از حذف‌شدن و حتی بعد از عوض‌کردن ویندوز، باز هم اطلاعات شما را در خودش دارد و کافی است دوباره نصبش کنید، بلافاصله تمام تمام اطلاعات شما را دوباره فراخوانی می‌کند: rss  ها، رمزهای ورود و خلاصه همه چیز را.

خب البته بنده یک کاربر معمولی فضای نت هستم و این از تخصص من خارج است؛ دوستانم می‌توانند به صورت مدلل این فرضیه را رد و یا اثبات کنند؛ پس بگذریم.

همانطور که قبلا هم عرض کردم این مرورگر بدونvpn  قابل دسترسی نیست. البته فقط برای اولین‌بار که می‌خواهید دریافت و نصبش کنید. بعد از آن کار می‌کند، اما برای استفاده از امکانات فیس بوکی‌اش لازم است که حتما vpn داشته باشید.

حالا توضیحات کوتاهی درباره‌ی امکانات این مرورگر:

 

1- اطلاعات اولیه‌ی فیس‌بوک شماست، همان‌ها که دقیقا در همین نقطه در صفحه‌ی فیس‌بوک‌تان دارید: عکس پروفایل، ناتیفیکیشن‌ها، درخواست‌های دوستی و تعداد پیام‌هایی که دریافت کرده‌اید. با این مرورگر دیگر احتیاجی نیست، حتما صفحه‌ی فیس‌بوک را باز کنید.

2- لیست اسامی دوستان‌تان، کسانی که آنلاین هستند با علامت سبز قابل رویت هستند و با کلیک بر روی عکس آن‌ها پنجره‌ی چت یا ارسال پیام باز می‌شود.

3- با زدن این دکمه پنجره‌ی اشتراک‌گذاری باز می‌شود، می‌توانید مطلبی را در فیس‌بوک روی وال ‌خود یا یک دوست یا حتی به صورت یک پیام ارسال کنید؛ به همراه لینک مستقیمش.

4- باز زدن این دکمه که شبیه ساعت است صفحه‌ی ‌مورد نظر شما به قسمت سایت‌هایی می‌رود که دیدن آن‌ها را به بعد موکول کرده‌اید. با زدن دکمه‌ای که همین علامت ساعت را در ستون سمت چپی دارد به تمام سایت‌هایی که دیدن‌شان را به بعد موکول کرده‌اید دستیابی خواهید داشت. (شماره‌ی 7)

5- صفحه‌ای که در حال مشاهده‌ی آن هستید را می‌توانید در فیس‌بوک اشتراک‌گذاری کنید.

6- دو ستون کناری (لیست دوستان و rss خوان شما) را باز و بسته می‌کند.

7- Rss خوان این مرورگر است که امکان تعریف‌کردن بی‌نهایت rss را دارد. به محض به روز شدن سایت یا وبلاگ مورد نظر با خبرتان می‌کند. با زدن علامت + می‌توانید rss جدیدی اضافه کنید.

8- پنجره‌های گفتگوی شماست با هر کدام از دوستان خود که مشغول صحبت باشید. با کلیک بر روی هر کدام، پنجره باز و با کلیک مجدد بسته می‌شود.

9- با کلیک راست بر روی لینکی که در صفحه‌ی مرورگر خود دارید مثلا همین پست پیش‌خوان در وبلاگ کیمیا پنجره‌ای باز می‌شود که یکمی از امکاناتش، اشتراک‌گذاری لینک مورد نظر در فیس‌بوک است.

10- می‌توانید یک متن را (مثلا یک بیت شعر برای اشتراک‌گذاری در تک‌مضراب یا یک قطعه متن ادبی یا متن یک خبر) را سلکت کنید و با کلیک راست از گزینه‌ی اشتراگ‌گذاری استفاده کنید و متن مورد نظر را به همراه لینک و عکس‌ش به فیس‌بوک منتقل کنید.

11- وقتی روی متن سلکت‌شده کلیک می‌کنید این پنجره باز می‌شود که در این قسمت همانطور که گفته شد می‌توانید انتخاب کنید این مطالب روی وال خود یا یک دوست قرار بگیرد، یا به صورت یک پیام برای دوست‌تان ارسال شود.

فعلا همین‌ها. همانطور که می‌بینید این مرورگر بیشتر از هر چیز، همخوانی کامل با فیس‌بوک دارد. پس برای فیس‌بوک‌بازان بسیار مفید است و از طرف دیگر برای کسانی که کارشان خواندن rss  است.  

 

 

نظرات  (۱)

بسیار زیبا وبلاگ خوبی دارید اسمم رهاسان هست . اگر من رو قابل میدونید لینک وبلاگ من رو در وبلاگ خودتون بزارید و حتما به وبلاگ من سر بزنید .

آدرس : http://rahasan.blog.ir/
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه