بدون عنوان :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
  • ۱۷ شهریور ۰۳، ۱۷:۴۶ - آلاء ..
    🙏
کپی‌رایت

بدون عنوان

جمعه, ۶ بهمن ۱۳۸۵، ۰۵:۳۶ ق.ظ
منبر چهارم    منشأ حادثه عاشورا کجاست؟وریشه یابی آن از کدام قسمت تاریخ باید آغاز شود ؟ گروهی معتقدند برای بررسی حادثه عاشورا باید از پنج ماه قبل از حادثه یعنی از زمن مرگ معاویه سلسله حوادث را پی بگیریم طبق سخن اینان ماه رجب سال 60 هجری خبر مرگ معاویه وبه قدرت رسیدن یزید به مدینه رسید ودرپی آن فرمان یزید مبنی برلزوم بیعت کردن عبدالله بن عمر عبدالله بن زید وحسین بن علی نیز بدست والی مدینه رسید .والی مدینه با فراخوانی دونفر اخیر به دارالاماره ازآنان خواست تا بایزید بیعت نمایند پس از بحث مفصل با این نتیجه که اگر بیعتی باشد باید درمعرض دید مردم باشد این دونفر از دارالاماره خارج شدند وپس ازآن شاهد خروج امام از مدینه به مقصد مکه وبقیه حوادث هستیم .پس آغاز حرکت وقدم اول امتناع امام از بیعت کردن با یزید است.اما به نظر عده ای دیگر ریشه حوادث به فعالیتهای پیدا دوپنهان امام برعلیه حکومت اموی برمی گردد که درنامه های آن حضرت به معاویه مشهود است دریکی از این نامه ها امام به معاویه می نویسد از اینکه هنوز بر ضد تو  قیام  نکردم پشیمانم وترس آن دارم که گناه کرده باشم این حکومت ظالم توست که امثال حجر بن عدی را به شهادت رسانده است و....درادامه این روند درایام حج سال 59 هجری شاهد سخنرانی حضرت برای بزرگان صحابه وتابعین هستیم که طی آن ایشان رابه قیام ومبارزه وساکت نبودن درمقابل حاکمین اموی فراخواند بنابراین ریشه قیام اباعبدالله به روابط خصمانه امام با معاویه برمی گردد که اگر عمر معاویه بیشتر ادامه می یافت شاید شاهد قیام حسینی درزمان او می بودیم .به نظر نگارنده برای تحلیل قیام اباعبدالله نه پنج ماه ونه دوسال بلکه حداقل باید به پنجاه سال وحتی بیشتر باید به هفتاد سال قبل از کشته شدن امام حسین برگردیم وریشه های این قیام را در دشمنی های صدر اسلام جستجو کنیم فراموش نکنیم که یزید پس از شنیدن خبر کشته شدن حسین (ع) با خوشحالی گفت :ای کاش اجداد من که در جنگ بدر واحد کشته شدند  بودند وشاهد این پیروزی وانتقام گیری من بودند این عبارت وکلماتی نظیر این که اززبان سایر نقش داران این واقعه بکار رفته شده نظریه اخیر را تایید می کند.لذا درحد توان وبا توجه به فضای گفتگو ومخاطبین به طور اجمال ویژگی های دوران را بیان می کنم : ویژگی های جامعه جاهلی : 1-     قبیله محوری وتعصبات قبیلگی 2-     انحطاط ارزشهای اخلاقی ورواج ضد ارزشها ومحوریت آن در رفتار افراد وگروهها 3-     عدم وجود عدالت اجتماعی 4-     اعتقادات سست ،خرافی وغلط  خصوصا درحیطه آنچه بدان دین گفته می شود 5-     ادبیات منحط عربی وسیطره آن بر گویشها،اشعار وحتی خطابه ها  انشا الله درفرصت بعد به بیان  عملکرد پیامبر درمقابله با این آسیبها خواهم پرداخت .
  • ناصر دوستعلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه