جمعه ها با حافظ :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

جمعه ها با حافظ

شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۸۵، ۰۹:۴۹ ق.ظ
سلام !اول : امشب ، شب شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها است که من از طرف خودم و دوستانم این روز بزرگ رو ابتدا به صاحب امروز یعنی حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه و بعد به همتون تسلیت می گم . امیدوارم این مناسبتها یه بهانه ای بشه ، برای اینکه ما یه حرکت جانانه انجام بدیم و از صمیم قلب آرزو می کنم هر چی از خدا می خوایین به برکت وجود نازنین حضرت فاطمه سلام الله علیها بهتون بده ؛ ان شاءالله !   دوم : هفدهم خرداد – همین یکی دو روز پیش – تولد کیمیا  بود ؛ وبلاگ کیمیا یک ساله شد ، کسی چیزی نگفت ، حتی نویسندگان قدیمی وبلاگ ؛ اما الان من تبریک می گم . مبارک باشه به معنای واقعی کلمه ، بر تمامی اهالی کیمیا . سوم : باز هم یه جمعه دیگه و جمعه ها با حافظی دیگه ؛ دو هفته این توفیق رو نداشتم که خودم تفال بزنم ولی دوستان زحمتشو کشیدن که همینجا ازشون تشکر می کنم . اما این دفعه دوباره توفیق یار کیمیا شده و می خواد خودش تفال بزنه . ببینیم خدا چی می خواد . شما نیت کردین ؟؟؟ نه هنوز ؟؟؟!!  الان ...بسم الله ...بسم الله الرحمن الرحیم یکدو جامم دی سحر گه اتفاق افتاده بود و زلب ساقی شرابم در مذاق افتاده بود از سر مستی دگر با شاهد عهد شباب رجعتی می خواستم لیکن طلاق افتاده بود نقش می بستم که گیرم گوشه یی زان چشم مستطاقت و صبر از خم ابروش طاق افتاده بود ای معبر مژده یی فرما که دوشم آفتاب در شکر خواب صبوحی هم وثاق افتاده بود ساقیا جام دمادم ده که در سیر طریق هر که عاشق وش نیامد در نفاق افتاده بود در مقامات طریقت هر کجا کردیم سیر عافیت را با نظر بازی فراق افتاده بود حافظ آن ساعت که این نظم پریشان می نوشت طایر فکرش بدام اشتیاق افتاده بود  ***چهارم : و اما ...هر کسی کو دور ماند از اصل خویش ...که چند وقت بود موفق نشده بودم ثبتش کنم : تا توانی کیمیا شو گل مشو در جهان منعم شو و سائل مشو( اقبال لاهوری )نگین خاتم جم داشت لعل فرخ  تو سزای دست همایون شه بد آن گوهر ( ادیب الممالک فراهانی )بیدل کلام حافظ شد هادی خیالمدارم امید کاخر مقصود من بر آید ( بیدل دهلوی ) اسرار عشق و مستی از اهل راز بشنو نز عارف عراقی وز مفتی حجازی ( ادیب الممالک فراهانی )دماغ نظمی ندارم اکنون که ریزم از نوک خامه بیرونز نبض دل خسته مصرعی خون بنیش فصاد می نگارم ( بیدل دهلوی )در وجودش حیات خضر و مسیح عضوی از جمله عضوها باشد ( ابوالفرج رونی )یاللعجب ای شاه که دردی و دوایی در بزم چو بنشینی خورشید کمالی از همت خود سلم و معراج بسازی تابر سر این گنبد گردنده بر آیی ( ادیب الممالک فراهانی )چو موم از انگبین از عیش خود دورم کند آنگه چو شمع و شکرم در آتش و در آب بگدازد ( ابوالفرج رونی ) ***موفق باشین یا علی                 
  • ناصر دوستعلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه