خاک کربلا هنوز در ماتم حسین (ع) خون می‌گرید + فیلم :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

تربت امام حسین علیه‌السلام که در موزه‌ی آستان مقدس این حرم نگه‌داری می‌شود، در روز عاشورا و هم‌زمان با قرائت مقتل حضرت اباعبدالله علیه‌السلام تغییر رنگ داد و به رنگ خون درآمد. این معجزه به صورت مستقیم از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شد. مسؤولان این تولیت بلافاصله در محل وقوع این معجزه، حضور یافته و به بررسی این مسأله پرداختند.

علاء أحمد ضیاء الدین مسؤول موزه‌ی آستان مقدس حسینی در این‌باره گفت: ما این تربت را در یک شیشه‌ی مخصوص و در مکان معینی در موزه قرار داده بودیم. به این صورت که شش نمونه‌ی مختلف از این تربت را که منسوب به قبر مطهر امام حسین علیه‌السلام بود و از اشخاص و معتمدین کربلا به دست ما رسیده بود با هم مخلوط کرده و در شیشه‌ای قرار دادیم. و به تازگی نیز یک نمونه از تربت را که گفته می‌­شد اصلی است، به این شش نمونه اضافه کردیم به صورتی که مجموع این نمونه‌ها به اندازه‌ی یک دانه‌ی زیتون شد و این اولین مُحرمی بود که بر مجموع این نمونه‌ها می‌­گذشت که ناگاه متوجه سرخ‌شدن این تربت پس از ساعت ۹ صبح روز عاشورا شدیم. به این صورت که یکی از کارکنان موزه متوجه این امر شده و با من تماس گرفت و من فورا خودم را به موزه رساندم و با صحنه‌ی عجیبی روبرو شدم و تا کنون نیز برای ما معلوم نیست که آیا یکی از این نمونه‌ها سرخ شده و باقی نمونه‌ها را نیز سرخ کرده؟ یا این‌که همه‌ی نمونه‌ها اصلی بوده؟

وی افزود: شبکه‌ی "کربلا" فورا اقدام به تصویربرداری از این واقعه کرد و دوربین‌های این شبکه به مدت ۴۸ ساعت ناظر افزایش سرخی این تربت بودند که رفته‌رفته سرخ‌تر می‌­شد و هم اکنون نیز نوار ضبط‌شده‌ی این ساعات نزد ما موجود است.

سرخی تربت تا ۱۳ محرم ادامه داشت

ضیاء‌الدین در پاسخ به این سؤال که سرخی تربت تا چه زمانی ادامه داشته گفت: تا روز ۱۳ محرم ۱۴۳۴ این سرخی هم‌چنان ادامه داشته است.

وی افزود: به خاطر کمی جا و محافظت از این تربت نفیس، به همراه اشیاء نفیس دیگر هم‌چون قرآن مکتوب به خط امام علی علیه‌السلام و موی پیامبر صلی الله علیه و آله و اشیاء نفیس دیگر در خزانه‌ای ویژه در حرم حسینی نگه‌داری می‌­شود و این تربت از اموال شخصی این موزه محسوب می‌­شود.

 

 

[دقیقا مشابه این واقعه در مقام راس‌الحسین علیه‌السلام نیز رخ داده است.]

 

 

و فیلم

 


دریافت
مدت زمان: 2 دقیقه 2 ثانیه

::

لینک مطلب کامل در سایت شیعه‌نیوز (+، +، +) و وبلاگ هیات یازینب (س) شهرستان بن (+)

 

 

 

 

 

 

نظرات  (۲)

السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین..خود این معجزه است که کسایی که نه نماز میخونند نه دیگه چیزی از اسلام تو قلب و ذهنشون هست و همه کاری میکنند محرم میشه حسین حسین میکنند .خود این معجزه کائناته که چرا بعد از 1400 سال که اینهمه اسلام هم کمرنگ شده نام حسین از زبان کسی نمی افته.یه نگاهی به همین جامعه خودمون بندازید جونی که مشروب میخوره دختر بازی میکنه هیچی از دینش نمیدونه هر چی از اسلام و دین میگی میگه برو بابا ادم باید دلش پاک باشه، همین ادما عاشورا میشه چطوری حسین حسین میکنند، تا حالا دیدی یکی از همینا بیاد بگه برو بابا حسین ماله عصر خودش بود ادم باید دلش پاک باشه ؟. یه چیزی تو این واقعه عاشورا هست که خیلی عجیب غریبه که بعد از اینهمه سال محرم میشه همه حسین حسین میکنند.به نظر من خود این معجزست.کمرنگ نمیشه عاشورا.از بین نمیره نام حسین.مومن و غیر مومن هم نمیشناسه.انگار جهان هستی یه جور دیگه میشه این روزا و این موجو با خودش می بره به یه سمت. خود من سالها قبل خیلی حرص میخوردم که بعضیا که همه کار میکنند، مال حروم میخورند، خیانت میکنند، زنا میکنند، مشروب میخورند، اصلا نماز نمیدونن چیه، ... چرا روز عاشورا پا میشند میان تو خیابون؟! چون معتقد بودم زنده نگهداشتن یاد حسین معنیش اینه که مسلک و مرام و الگوت حسین باشه..ولی خدا شد پس کلم و فهمیدم اون قضیه جداست که باید الگوت حسین باشه.تو این ماجرا یه چیز عجیب غریبی هست که این ادمها هم ناخوداگاه میریزند تو خیابونا و حسین حسین میکنند..من معجزه عاشورا رو چند ساله فهمیده بودم امروزم که این فیلما رو دیدم دیگه شکی برام نموند که این خواست خداست و همه جهان هستی است که حسین برای همیشه زنده باشه
پاسخ:
قال رسول الله صلی الله علیه و آله:
ان لقتل الحسین حرارة فی قلوب المومنین، لاتبرد ابدا
سلام من نمیگم این یک کلک یا یک برنامه ساختگی هست ولی میدونم امام حسین (ع) حجت بودنش با خون سنگ و یا صدای یاحسین که از گلوی گاوی شنیده می شود و یا امثال اینها که بارها شنیده اید نیست
حجیت امام به چیز دیگری هست (شیعه باید باهوش باشد) خواه از سنگ خون بیاید خواه نیاید
یک نمونه : شما راهپیمایی 22 میلیونی اربعین را نگاه کن بعد میفهمی که این ساختگی نیست این یک معجزه بزرگ هست
پاسخ:
سلام
ممنون از تذکرتون
ایشالا همه‌مون از شیعیان واقعی حضرات باشیم
یاعلی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه