صدای بال فرشته می‌آید :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

صدای بال فرشته می‌آید صدای بال فرشته می‌آید

سه شنبه, ۱۹ مهر ۱۳۸۴، ۰۲:۴۹ ق.ظ

رمضان ماه نیاز است، ماه نیایش است، ماه نور است و سرور، ماه مرهم زخم‌هاست، ماه رازهای عاشقانه به خالق بی‌همتاست، ماه خالص‌شدن قلب‌هاست، ماه تهی‌شدن از بدی‌هاست، ماه نیازهای عاشقانه است و در دریای بیکران عبادت هم‌نوای لحظه‌های خوب اذان شدن، هم‌آغوش نفس‌های دعای سحر و هم‌نواز آیه‌های آسمانی.

رمضان، صمیمیت قلب‌ها را یادآور می‌شود و پاکی دیدگان را می‌آموزد و خالص‌شدن را در دست‌های سرسبز نیاز برایمان به نمایش می‌گذارد.

رمضان، ماه بخشش قلب‌هاست. ماه التیام‌بخشیدن به زخم‌های روسیاهان است. و ما روسیاهان همانند شب تیره، همواره خود را سراسیمه و آشفته می‌یابیم. رمضان، ماه عظمت خالق است. خالقی عظیم که دشواری‌های روزگار را برایمان سهل و آسان می‌کند و مهربانی‌ها را یادآور می‌شود.

خداوندا، ما روسیاهان درگاهت دست تمنا به سویت دراز می‌کنیم که در این ماه، ماه پربرکت رمضان، ماه فضیلت قلب‌ها، ماه شستشوی دیدگان، گناهان ما را ببخشی و ما را شرمسار محبت‌های خود نکنی. خداوندا، تو چه زیبا سفره‌ی رحمت و کرامتت را برای ما بندگان گستردی تا دریچه‌ای برای رسیدن به کمالات و فیوضات تو شود.

خداوندا! در این ماه پرواز کردن را به ما بیاموز تا عاشقانت ملکوت را نظاره کنند و ابدیت را بیابند.

لطیفا! برای هزارمین بار از تو می‌خواهم که مرا ببخشی و دریای بیکران عرفان را نشانم دهی، تا بارگاه خورشید را برایم ترسیم کنی. مرا برای قنوتی سبز آماده کن برای نجوای خالصانه با خودت. خدایا، مرا ببخش. منی که در ماه‌های پیشین شرمسارت گشتم. این ماه را برایم ماه سربلندی قرار بده تا درد هجران نیایش را برای اهل یقین زمزمه کنم. اینک هم‌نوای آسمان آبی، تا بیکرانه‌ها را نظاره می‌کنم. آیا فریادهایم را می‌شنوی؟ (الغوث، الغوث،...)

این ماه چقدر عزیز است، ماهی است که تو ما را میهمان خانه‌ات می‌کنی. تو چه زیبا به ما آموختی که وضوی نور بگیریم و «انا انزلنا» را زمزمه کنیم. انگار روح انسان عظیم‌تر از قبل می‌شود.

رمضان، ماه خودسازی قلب‌هاست، ماهی است که ما بندگان روسیاه به درگاهت پناه می‌آوریم تا به فریادمان برسی، تا دستمان را بگیری، تا عشق و احساس را برایمان تفسیر کنی، تا آیه‌های راستین عدالت را همراه با رسول وحی برای ما به ارمغان آوری، تا شب قدر را روحانی‌تر از همیشه احساس کنیم و با حکمت‌های گران‌قدر مولا بیشتر آشنا شویم.

دستمان را بگیر و ما را با تربتی که نام مقدس تو در آن حک شده رهنمون ساز، ما را در خلوص غرق کن و برترین‌های عالم را نشانمان ده تا ما جرعه‌نوش دریای معرفت و بی‌تاب اشعه‌های مهرت باشیم و تشهد شکوفه‌های سپید عبادت را برایمان به تصویر بکش تا صدای بال ملائک را بشنویم و به ما آب حیات را بنوشان و مخلوق‌بودن را بیاموز.

 

نفیسه توکلی‌نیا

  • ناصر دوستعلی

ماه رمضان

نفیسه توکلی‌نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه