نتیجه‌ی اجماع بر حب علی بن ابیطالب: عدم خلق آتش جهنم :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

نتیجه‌ی اجماع بر حب علی بن ابیطالب: عدم خلق آتش جهنم

پنجشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۴، ۰۳:۱۵ ب.ظ

پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند: 

اِنَّ الناسَ لَو اِجْتَمعُوا عَلی حُبِّ عَلی لَما خَلَقَ اللهُ النّارَ.

 

اگر همه‌ی مردم بر (گِرد) محبت علی علیه‌السّلام جمع می‌شدند، خداوند آتش (جهنم) را نمی‌آفرید.

 

بحار الانوار، ج ۳۹، ص ۲۴۸

 

نظرات  (۱)

آن چه ز مخلوق ، خدا طالب است         حب علی بن ابی طالب است

اگر کسی طریق حق راغب است          به او بگو جذبه ی حق جاذب است

طریق مستقیم حق صائب است          گوش کن این نکته که بس جالب است

(( آن چه ز مخلوق خدا طالب است

حُب علی بن ابی طالب است ))

بر در می خانه گذر کرده دوش          سوختگانی همه مست و خموش

دیدم ، افتاده و رفته ز هوش          پیر خرابات بداد این سروش :

(( آن چه ز مخلوق خدا طالب است

حُب علی بن ابی طالب است ))

مسجد و بت خانه و دیر و کنشت          رفتم و گشتم ز پی سرنوشت

دوزخی ام یا که ز اهل بهشت          کاتب قدرت به دلم این نوشت :

(( آن چه ز مخلوق خدا طالب است

حُب علی بن ابی طالب است ))

جابر انصار حکایت کند                       حکایت از شاه ولایت کند

به سوی حق، خلق هدایت کند          عم نبی چنین روایت کند

(( آن چه ز مخلوق خدا طالب است

حُب علی بن ابی طالب است ))

گفت به من پَیَمبر راستین          عمو، بدان طریق اهل یقین

نیست به جز پیروی شاه دین          علی ، ولی کردگار مبین

(( آن چه ز مخلوق خدا طالب است

حُب علی بن ابی طالب است ))

مظهر حق ، معنی ایمان علی ست          کهف حصین ، حامی قرآن علی ست

یاور هر بی کس و نالان علی ست           به درد ما دارو و درمان علی ست

(( آن چه ز مخلوق خدا طالب است

حُب علی بن ابی طالب است ))

همسر صدیقه اطهر علی ست          بدون شک فاتح خیبر علی ست

وصی بر حق پَیَمبر علی ست           روز جزا ساقی کوثر علی ست

(( آن چه ز مخلوق خدا طالب است

حُب علی بن ابی طالب است ))

سرور ما ، ای علی مرتضی          ای سبب خلقت ارض و سما

معنی جود و کرم کبریا                نظر بر این پیر غلامت نما

(( آن چه ز مخلوق خدا طالب است

حُب علی بن ابی طالب است ))

 

پاسخ:
یاعلی مدد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه