نرم‌افزارهای بازی‌سازی :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

نرم‌افزارهای بازی‌سازی نرم‌افزارهای بازی‌سازی

چهارشنبه, ۲۵ فروردين ۱۴۰۰، ۰۹:۱۰ ب.ظ

درود به همه‌ی کسایی که دارن این مطلب رو میخونن.

میخواستم برای علاقه‌مندان به بازی‌سازی چندتا نرم‌افزار معرفی کنم.

۱. Game Maker Studio

احتمالا اگه از بازی‌سازای ایرانی بپرسی که از چه نرم‌افزاری برای شروع بازی‌سازی استفاده کنم، میگن Game Maker. اونم به علت ساده بودنش‌ه.

نرم‌افزار بازی‌سازی GameMaker یکی از بهترین نرم‌افزارها برای ساخت بازی موبایل‌ه.

از سال ۲۰۰۷ به بعد شرکت بازی‌سازی YoYo Games تولید و به‌روزرسانی نرم‌افزار رو به عهده گرفت. زبان مورد استفاده برای برنامه‌نویسی تو این نرم‌افزار Visual Programming Language‌ هست. تو زمینهٔ ساخت بازی‌های دوبعدی این نرم‌افزار انتخاب بسیار مناسبی‌ه. علاوه‌بر ساخت بازی موبایل در حال حاضر این امکان وجود داره تا برای ساخت بازی کامپیوتری از نرم‌افزار GameMaker استفاده کنید. در نسخه‌های جدید نرم‌افزار امکان ساخت بازی کامپیوتری بدون کد‌نویسی وجود داره و شما می‌تونید به‌راحتی بدون کدنویسی یا، با حداقل کدنویسی بازی دلخواه خودتون رو طراحی کنید.

 بازی‌های Hotline Miami و Undertale ازجمله بازی‌های معروف طراحی‌شده به‌ وسیله‌ی این موتور بازی‌سازی هستند.

________________________________________________________________________________

 

۲. Construct 2

نرم‌افزار بازی‌سازی Construct درواقع یه ویرایشگر برای ساخت بازی‌های دوبعدی‌ه که توسط شرکت Scirra ساخته و عرضه‌شده. نرم‌افزار Construct برای کسایی مناسب‌ه که به کدنویسی آشنایی ندارن.

به‌وسیله‌ی این موتور بازی‌سازی شما می‌تونید به ‌راحتی با استفاده از زبان بصری Visual Programming به طراحی بازی دلخواه خودتون بپردازید.

________________________________________________________________________________

 

۳. Unreal Engine 4

نرم‌افزار بازی‌سازی Unreal Engine یکی از بهترین نرم‌افزار های ساخت بازی‌ه که بسیار پرکاربرده. نرم‌افزار بازی‌سازی Unreal Engine درواقع یک موتور بازی‌سازی‌ه که توسط کمپانی Epic Games ساخته‌شده. نرم‌افزار بازی‌سازی Unreal Engine به دلیل دارا بودن Blueprint نیاز به کد نویسی نداره و به‌راحتی می‌تونید برای ساخت بازی کامپیوتری بدون کدنویسی از اون استفاده کنید. موتور بازی‌سازی Unreal Engine از لحاظ گرافیکی خیلی غوله. Unreal Engine دارای تعداد زیادی کد از پیش تعیین‌ شده که شما می‌تونید به‌راحتی از اونا استفاده کنید و بخش‌های زیادی از بازی مدنظرتون رو به‌وسیله‌ی اون طراحی کنید.

 بازی هایی از جمله Batman: Arkham series، Gears of War 4 و Abzu توسط این موتور بازی‌سازی ساخته شدن.

________________________________________________________________________________

۴. Unity

نرم‌افزار Unity قابلیت‌های فراوونی داره که تونسته این نرم‌افزار رو تو فهرست بهترین نرم‌افزار های ساخت بازی کامپیوتری قرار بده. در حال حاضر نرم‌افزار Unity از ۲۵ پلتفرم مختلف پشتیانی می‌کنه که بین نرم‌افزار های ساخت بازی امتیاز بزرگی‌ه. شما می‌تانید به‌ وسیله‌ی این موتور بازی‌سازی به ساخت بازی برای پلتفرم‌های مختلف اندروید، iOS، ویندوز و انواع کنسول‌ها بپردازید. موتور بازی‌سازی Unity از زبان‌های جاوا اسکریپت، C# و چندتا دیگه که یادم نمیاد، برای ساخت بازی استفاده می‌کنه. در حال حاضر اغلب بازی‌ های موبایلی به‌ وسیله‌ی نرم‌افزار Unity ساخته می‌شه.

بازی‌های Pokemon GO، FireWatch،Hitman Sniper  ازجمله محبوب‌ترین بازی‌هایی هستن که توسط این موتور بازی‌سازی ساخته‌شدن.

خب امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه و به کارتون بیاد.

تا بعد

نظرات  (۱)

  • سرباز گمنام
  • سلام واقعا مفید بود

    پاسخ:
    سلام
    ممنون از لطفتون
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    هدایت به بالای صفحه