آسمونا روشن از عبادت تو یا زهرا؛ حضرت زهرا (س)؛ محمدرضا رضایی :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

 محمدرضا رضایی

بسم‌الله الرحمن الرحیم

 

آسمونا روشن از عبادت تو یا زهرا

شرح بندگی تو: «تَوَرَّمَ قَدَمَاها»

 

دم می‌گیره عالم با ذکر تسبیح و ربنای تو

شد زبان‌زد عرشیان نماز شب و دعای تو

جون من فدای تو

 

ای حقیقت عصمت، ای تجلی رحمت

ای شفیعه‌ب محشر، ای ملیکه‌ی جنت

***

بوده سایه‌ی لطفت همیشه رو سرم مادر

شیعه‌ی علی هستم چه نعمتی از این بهتر

 

جون دادی توی کوچه و برا شیعه مادری کردی

تا که با نگاهت آخر دل ما رو حیدری کردی

ذره‌پروری کردی

 

ذکر من یا زهرا شد،‌ وقتی که زمین خوردم

وقتی پا شدم از جام،‌ اسم حیدرو بردم

***

هر که با علی باشه روسپیده توی محشر

اشفعی لنا زهرا، تویی بهشت پیغمبر

 

چون خدا عذاب جهنمو از محب تو برداشت

فاطمه شدی تا جدا کنی هر که حب حیدر داشت

هر که حب حیدر داشت

 

تو فدا شدی تا که دنیا با علی باشه

تا روی لب عالم، ذکر یا علی باشه

***

ای مدینه عمر من به یاد روضه‌هات سر شد

روضه‌های یاسی که میون کوچه پرپر شد

 

غرق در سکوتی ولی می‌دونم که عقده‌ها داری

تو یه دنیا حرف نگفته داری آخه عزاداری

بغض بی‌صدا داری

 

از جسارت دشمن، از خیانت مردم

از مزار بی‌زائر، از بهشتی که شد گم

***

حاجتم رو می‌گیرم، یه روزی با نگاه تو

عمری آرزوم بوده، فدا شدن تو راه تو

 

گرچه این گدا بی‌لیاقت و بی‌سعادته مادر

اما توی قلبش یه عمره شوق شهادته مادر

غرق حاجته مادر

 

رفتی و شهادت شد، زنده با قیام تو

آخرین مناجاتِ هر شهیده نام تو

***

من یه عمره تو دنیا فدایی توام آقا

مفتخر به عنوان گدایی توام آقا

 

من بهشتو می‌خوام چیکار آخه وقتی که تو رو دارم

عمریه سرم رو با گریه رُو تربت تو می‌ذارم

من به تو بدهکارم

 

خیلی خالیه دستم، اما هستی‌مه این آه

جون من فدای تو، یا حسین ذبیح الله

 

محمدرضا رضایی

 

*  منبع: سایت شعر هیئت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه