ازدواج‌های پرخطر :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

ازدواج‌های پرخطر ازدواج‌های پرخطر

يكشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۰۷:۰۰ ب.ظ

 

دسته‌ی اول:

ازدواج هایی که قبل از ۲۵ سالگی آقایان و قبل از ۲۳ سالگی خانم‌ها صورت پذیرفته:

با توجه به عدم ثبات معیارهای انتخاب همسر، عدم شناخت فردی و شرایط پیرامون، عدم استقلال فکری، مالی و ضعف تصمیم‌گیری، انتخاب‌های احساسی و عدم شناخت کافی از جنس مخالف، این دسته از ازدواج‌ها یکی از پر ریسک‌ترین نوع ازدواج‌ها به شمار می‌رود و افرادی که در این رده‌ی سنی تصمیم به ازدواج و طی مراحل آشنایی دارند لازم است آموزش‌های لازم را جهت ارتباط و شناخت صحیح کسب نمایند و با مشاور و راهنمایی خانواده‌ها نسبت به آن اقدام نمایند.

 

دسته‌ی دوم:

ازدواج به علت نیاز جنسی

اگر چه بخش اعظم دلیل ازدواج مردان می‌تواند به منظور تامین غریزه‌ی جنسی آن‌ها باشد و این حق عرفی و شرعی آن‌هاست، اما نیاز جنسی نباید تنها دلیل ازدواج باشد چرا که پس از تامین‌شدن آن فشار حاصل از شرایط پیرامون زندگی و مسئولیت‌پذیری و عدم برنامه‌ریزی می‌توانند باعث شکست در ازدواج شود.

 

دسته‌ی سوم:

ازدواج تحمیلی

ازدواج‌هایی که به طرفین از سوی خانواده یا بر اساس رسم و رسومات تحمیل می‌شود و بعضا ازدواج‌های فامیلی می‌باشند که علاوه بر اینکه درصد شکست در این دسته از ازدواج‌ها زیاد است، می‌تواند باعث گسترش خیانت‌های جنسی و عاطفی زوجین نسبت به یکدیگر شود، هم‌چنین باعث سرخوردگی و ضعف در استقلال فکری و تصمیم‌گیری افراد شود.

 

دسته‌ی چهارم:

ازدواج‌هایی که به واسطه‌ی ظاهر و موقعیت اجتماعی طرفین صورت می‌پذیرد

اگر چه انسان مجذوب زیبائی‌ها می‌شود و نمی‌تواند به ظواهر بی‌اهمیت باشد اما از آن‌جایی که ظاهر در ابعاد مختلف در گذر زمان عادی می‌شود و پس از سایر خصوصیات که اکثرا باطنی هستند نمود می‌کند لذا  با توجه به تجارب مشاورین توصیه می‌شود زیبایی ظاهری در کنار سایر خصوصیات فردی و شخصیتی افراد ملاک انتخاب همسر باشد نه تنها دلیل انتخاب.

نظرات  (۱)

  • دختـرِ بی بی
  • حالا اومدیم یکی اینجوری ازدواج کرد و فهمید ازدواجش غلط بوده
    راهکار طلاق طبق دین مورد پسند نیست چیکار کنه؟
    پاسخ:
    سلام دوست عزیز
    آدما میتونن خودشونو تغییر بدن به شرطی که خودشون بخوان
    مشاور خوب در این میون نقش مهمی میتونه ایفا کنه

    ::
    فاطمه کاوه
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    هدایت به بالای صفحه