امیرالمومنین اسوه‌ی وحدت (بخش بیست و یکم) :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
  • ۱۷ شهریور ۰۳، ۱۷:۴۶ - آلاء ..
    🙏
کپی‌رایت

امیرالمومنین اسوه‌ی وحدت (بخش بیست و یکم) امیرالمومنین اسوه‌ی وحدت (بخش بیست و یکم)

جمعه, ۱۴ مرداد ۱۳۸۴، ۰۱:۴۴ ق.ظ

کودکى که برتر از مردان بود

دعوت پیامبر صلی‌الله علیه و آله از شخص على علیه‌السلام، خود دلیل آن است که پیامبر او را کودکى معمولى به شمار نیاورده است. و ما در تاریخ سراغ نداریم که پیامبر صلی‌الله علیه و آله کسى از اطفال را به اسلام دعوت کرده باشد. آرى، پیامبر صلی‌الله علیه و آله مردان و زنان را دعوت مى‏‌فرمود و اطفال آنان را به تبع آنان به حساب مى‏‌آورد، زیرا که اطفال به تنهایى نمى‏‌توانستند میان حق و باطل تمیز دهند. على‌رغم این مطلب، پیامبر صلی‌الله علیه و آله على علیه‌السلام را ممتاز ساخت و وى را به اسلام فرا خواند در حالى که او ده ساله بود. آرى پیامبر صلی‌الله علیه و آله على علیه‌السلام را گرامى داشت و از میان سایر کودکان و بلکه پیش از این که احدى از مردان را به اسلام بخواند، او را به اسلام دعوت کرد.

مى‏‌خواهم بگویم که تردید در اهمیت اسلام على علیه‌السلام به خاطر نوجوانی‌اش با اعتقاد ما به حکمت پیامبر و درستى اندیشه‌ی او سازش ندارد. واقعه‌ی مهم اسلامى که در فصل آینده راجع به آن صحبت‏ خواهیم کرد دلیل بر این است که نظر پیامبر صلی‌الله علیه و آله نسبت‏ به على علیه‌السلام با نگرش این جدال‌گران موافق نیست.

جاحظ و امثال او که قصد دارند اهمیت اسلام على علیه‌السلام را به خاطر نوجوانی‌اش ناچیز جلوه دهند،  فراموش کرده‌‏اند و یا خود را به فراموش‌کارى زده‌‏اند که پیامبر صلی‌الله علیه و آله وى را وزیر خود قرار داده است و مردان بزرگ را روز اجتماع در منزل به اطاعت از او امر کرده است، در صورتى که از عمرش بیش از سیزده سال نمى‏‌گذشت.

 

پى‌‏نوشت‌ها:

۱- حیات محمد: از دکتر محمد حسین هیکل صفحه‌ی ۱۳۸.    

۲- السیرة النبویة، جلد ۱، صفحه‌ی ۲۴۵.    

۳- مستدرک جلد ۴ صفحه‌ی ۱۱۲.    

۴- جلد ۱، صفحه‌ی ۴۴ (شماره‌ی حدیث ۱۲۰).    

۵- جلد 3، صفحه‌ی ۱۱۲.    

۶- مستدرک جلد ۳، صفحه‌ی ۱۳۶.    

۷- مسند، جلد ۵، صفحه‌ی ۲۶.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه