اگر اسلام دین حق و قرآن کتاب کاملی است، پس چرا مسلمانان...؟ :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

پرسش

اگر اسلام دین حق و قرآن کتاب کاملی است، پس چرا مسلمانان در همه جای دنیا بدبخت و گرفتار و کفار (به ویژه در اروپا و آمریکا) بسیار پیشرفته‌تر و متمدن‌تر از مسلمانان هستند؟!

 

پاسخ

ابتدا دقت فرمایید که اصلاً چنین نیست که کفار به ویژه در اروپا و آمریکا پیشرفته‌تر و متمدن‌تر از مسلمانان باشند. بلکه آنان در تکنولوژی و برخی از قوانین اجتماعی جلوتر از بسیاری از کشورها و ملت‌ها و از جمله جوامع اسلامی هستند. چنان‌چه نه‌تنها بر کسی پوشیده نیست، بلکه خود نیز اقرار دارند که هنوز نژادپرستی که در تمامی ادیان و به ویژه اسلام بسیار نکوهیده است، در آن جوامع بیداد می‌کند. جنگ جهانی اول و دوم و کشتار میلیون‌ها انسان بی‌گناه و استفاده از بمب‌های اتمی، نوترونی، شیمیایی، فسفری و سایر سلاح‌های کشتار جمعی توسط همین جوامع به اصطلاح متمدن و پیشرفته ساخته و استفاده شده و می‌شود.

در همین نیم‌قرن اخیر کشتارهای بی‌رحمانه در جنگ ویتنام و هم‌چنین در فلسطین، لبنان، بوسنی‌هرزگوین، ایران، عراق، افغانستان و تمامی کشورهایی (اعم از مسلمان یا غیر مسلمان) که به نوعی درگیر جنگ و خون‌ریزی شده‌اند، توسط همین‌ها به راه افتاده است و مافیاهای سیاسی و اقتصادی، لژهای فراماسیونی، سازمان‌های صهیونیستی، گروه‌های تروریستی رسمی و غیر رسمی، سازمان‌های جاسوسی و... و جنایات هولناکی که در سرتاسر گیتی انجام می‌دهند، متعلق به همین به اصطلاح متمدنین پیشرفته است. و نهایت آن‌که در آمریکا و اروپا بیش از هر جای دیگری هنوز برده‌داری و برده‌کشی زنان در قالب‌های مدرن و سنّتی رایج است و خرید و فروش کودکان و حتی اعضای آنان از افتخارات این قوم است!

اما در عین حال نه پیشرفت تکنولوژی در آن ممالک و میان آن ملت‌ها قابل انکار است و نه برخی از قوانین اجتماعی و فرهنگ اجرای آن را می‌توان تکذیب نمود. چنان‌چه عقب‌افتادگی بسیاری از کشورها و ملل اسلامی نیز مشهود است.

علت اصلی پیشرفت آنان در امور مذکور این است که اگر چه آنان ایمان به خدا، باور دین، قیامت و... را به هر علتی (که از جمله خرافات و آموزه‌های تحریفی مسیحیت و یهودیت از یک سو و عمل‌کرد نادرست حکومت کلیسا از سوی دیگر است) کنار گذاشتند، اما به دنیای خود توجه نمودند و سعی کردند با علم، درایت و پشت کار، نیازها و راه‌های مرتفع‌نمودن آن‌ها در زندگی دنیوی بشناسند.

اما ملل مسلمان (به ویژه در چند قرن اخیر و تحت سلطه‌ی فرهنگ‌های سلطنت به نام دین)، به بهانه‌ی آخرت به دنیای خود بی‌توجهی نمودند و برای آخرت نیز کاری نکردند!

این که عده‌ای بگویند ما مسلمان هستیم و کتاب ما قرآن است و قرآن کامل‌ترین کتاب الهی است و...، هیچ مشکلی را حلّ نمی‌کند. بلکه باید به آموزه‌های قرآن و دین علم پیدا کنند و به علم خود عمل کنند.

کدام قانون اجتماعی درستی در غرب وجود دارد و اعمال می‌شود که اسلام و قرآن به صورت کلّی یا حتی با ذکر جزئیات به آن اشاره ننموده باشد؟! خداوند در قرآن کریم فرمود: برای برپایی قسط و عدل قیام کنید، عدالت فردی و اجتماعی را حاکم کنید، کسب علم کنید، برای معاش خود از راه درست تلاش کنید، از افراط و تفریط بپرهیزید، بین خود تعاون و برادری برقرار کنید، حقوق فردی و اجتماعی یک‌دیگر را رعایت کنید، سرمایه‌های اقتصادی را درست به کار بندید و عادلانه توزیع کنید، به امر به معروف و نهی از منکر که ستون حفظ و تداوم نظم و رشد اجتماعی است اهتمام ورزید، وحدت داشته باشیدو...  و حتی جزئیات حقوق و قوانین آن چه فرمود و همه‌ی بایدها و نبایدها را از ساده‌ترین مسائل روزمره‌ی فردی (مثل چگونگی خوردن و جویدن غذا)، تا جزئی‌ترین احکام و ضروریات روابط خانوادگی و زناشویی، تا کلی‌ترین مباحث فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، نظامی، حقوقی و... بیان نمود و برای تحقق آن‌ها نیز امام جامع‌الشرایط، عالم، عادل، توان‌مند و معصوم قرار داد، اما متأسفانه مسلمانان بی‌توجهی کردند.

مقابل سلاطین و خلفای جور سکوت کرده و تسلیم شدند! در کشتن امامان و بزرگان خود شرکت جستند و در هیچ عرصه‌ی علمی، نظریه و عملی برای تحقق این آموزه‌ها اهتمام نورزیدند، به خواب غفلت فرو رفتند، برای ظواهر و خرافات و به قول معروف «اسرائیلیات» ارزش بیشتری قائل شدند، به استعمار و استثمارشدن و غرب و شرق‌زدگی خود افتخار هم کردند و فقط گفتند ما مسلمان هستیم و کتاب ما قرآن است! کدام ملتی با شعار بدون شعور و با اظهار بدون علم و عمل پیشرفت کرده است؟!

مگر نه این است قرآن کریم مکرر و با تأکید می‌فرماید: آیا تفکر نمی‌کنید؟ آیا تعقل نمی‌کنید؟ آیا شعور خود را به کار نمی‌اندازید؟... و مگر نه این است که مکرر می‌فرماید: «امنوا و عملوا الصالحات» یعنی ایمان با عمل صالح (یعنی بهترین عمل و نه فقط عمل خوب) باید توأم باشد؟ آیا مسلمانان به آن‌چه که در دست دارند توجه کردند و عقب افتادند؟!

پس اگر مسلمین عمل نکردند، ایراد به آن‌ها وارد است و نه به اسلام یا قرآن کریم.

 

* از سایت پاسخ به شبهات

نظرات  (۱)

  • محمد مسلم نژاد
  • والا

    پاسخ:
    همینو بگو!

    :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    هدایت به بالای صفحه