برسد به دست جناب آقای میثم مطیعی (یک‌نوشته‌ی قدیمی) :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

جناب آقای میثم مطیعی عزیز

سلام علیکم

یکی‌دو سال قبل از این، کمی قبل از فرارسیدن ماه محرم حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام سخنی از شما در سایت‌ها و افواه نقل و مشهور شد که مقام معظم رهبری در پاسخ به سوال حضرتعالی راجع به برهنه‌شدن در جلسات عزاداری برای سینه‌زدن فرموده بودند: «اگر این کار نشود بهتر است و بنده این کار را نمی‌پسندم» (نقل مضمون). حتما به خاطر دارید حواشی نقل این نظر معظم‌له در هیئات و جلسات مذهبی چقدر زیاد بود. بعد از آن دیده شد که در جلسات شما صادقانه به این نظر رهبری احترام گذاشته شد و نصب‌العین قرار گرفت که جای تقدیر و تشکر دارد.

از طرف دیگر حتما بهتر از حقیر نظر معظم‌له درباره‌ی کف‌زدن در اعیاد مذهبی که البته یک نظر تشافهی نبوده بلکه در اجوبة‌الاستفتائات ایشان (سوال 1182) به صراحت وجود دارد را می‌دانید که درست شبیه نظرشان درباره‌ی برهنه‌شدن در جلسات عزاداری برای سینه‌زدن است:

«س 1182: دست‌زدن همراه با شادى و خواندن و ذکر صلوات بر پیامبر اکرم و آل او (صلوات الله علیهم اجمعین) در جشن‌هایى که به مناسبت ایام ولادت ائمه معصومین (صلوات الله علیهم اجمعین) و اعیاد وحدت و مبعث برگزار مى‏شود چه حکمى دارد؟ اگر این جشن‏ها در مکان‌هاى عبادت مانند مسجد و نمازخانه‏هاى ادارات و مؤسسات دولتى و یا حسینیه‏ها برگزار شوند، حکم آنها چیست؟

ج: به‌طور کلى کف‏زدن فى‏نفسه به نحو متعارف در جشن‌هاى اعیاد یا براى تشویق و تأیید و مانند آن اشکال ندارد ولى بهتر است فضاى مجالس دینى به‌خصوص مراسمى که در مساجد و حسینیه‏ها و نمازخانه‏ها برگزار مى‏شود، به ذکر صلوات و تکبیر معطّر گردد تا انسان به ثواب آنها برسد.»

در دو سایتی که صوت برنامه‌های شما در آن‌ها منتشر می‌شود صوت جلسات جشن میلاد حضرات آل‌الله علیهم‌السلام وجود دارد که در آن‌ها سرود خوانده می‌شود و مستمعین دست می‌زنند. از شما انتظار می‌رود با توجه به اهمیت بالایی که برای نظر مقام رهبری و پیاده‌شدن نظر معظم‌له در جلسات مذهبی قائل هستید -که بسیار به‌جا و پسندیده نیز می‌باشد- دست‌زدن در اعیاد مذهبی و جلسات هیات‌تان را نیز مثل برهنه‌شدن در هنگام سینه‌زدن در عزاداری‌ها از برنامه حذف کنید چرا که با نظر معظم‌له هم‌خوانی ندارد. به هر حال پسندیده نیست -خاصه از حضرتعالی- دیده شود قسمتی از نظر رهبری را عمل می‌کنید و قسمت دیگر را رها.
اگر احیانا بفرمایید که در جلسات‌تان سرود را دیگران می‌خوانند و مستمعین برای سرودی که دیگران می‌خوانند دست می‌زنند که عذر بدتر از گناه می‌شود. چه اینکه لابد نباید اجازه بدهید که اتفاقی غیر از نظر رهبری در جلسه‌ای که شما اداره می‌کنید بیفتد.

اگر "جلسه‌ی عزاداری الگو" جلسات عزاداری بیت رهبری باشد، جلسات جشن و اعیاد الگو نیز همان‌ها خواهد بود. اگر در عزاداری‌ها در بیت رهبری مستمعین برای سینه‌زدن برهنه نمی‌شوند برای اعیاد نیز کف نمی‌زنند. سرلوحه قراردادن این جلسه به عنوان الگو چه در مراثی و چه در اعیاد از شما انتظار می‌رود.
بنده اهل جار و جنجال و حاشیه نیستم و به «یوم تبلی السرائر» عقیده دارم. لذا این چندخط را جز از روی خیرخواهی برایتان ننوشتم.

والسلام

 

* این چندخط در کامپیوترم داشت خاک می‌خورد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه