بر بال قلم (بخش نهم) :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

بر بال قلم (بخش نهم) بر بال قلم (بخش نهم)

يكشنبه, ۲ مرداد ۱۳۸۴، ۰۳:۳۲ ق.ظ

قید

قید کلمه‌ای است که معمولا فعل (و گاه نیز اسم یا صفت و یا قیدی دیگر) را به مفهومی مقید می‌سازد و به این ترتیب، درباره‌ی آن توضیح می‌دهد: مرا نشاندند بر صندلی چرخ‌دار و با سرعت چرخاندند.(قید برای فعل)

با کلمب، دوره‌ی رنسانس که برای فرهنگ غربی بسی مهم است، آغاز می‌شود.(قید برای اسم «مهم»)

مواردی دیگر نیز به عنوان اقدامات خیلی عمیق‌تر در نظر او جلوه می‌کرده است.(قید خیلی برای صفت «عمیق‌تر»)

مومن بسیار زیاد صبر می‌ورزد و بسیار کم شکوه می‌کند.(قید برای قیدِ «زیاد» که خود آن هم قید است برای «صبر می‌ورزد»)

نباید پنداشت که هر کلمه توضیح‌دهنده درباره‌ی فعل، قید است. برای تشخیص قید از غیر قید، باید به این نکته توجه کرد که چنان‌چه قید در جمله نباشد، غرض اصلی جمله آسیب نمی‌بیند، بلکه فقط توضیحی از آن کاسته می‌شود. اما گاهی چنان‌چه کلمه‌ی توضیح‌دهنده‌ی فعل را حذف کنیم، غرض اصلی جمله مخدوش می‌شود. به این مثال عنایت کنید: «همیشه او را در جبهه حاج بخشی صدا می‌زدند.» در این جمله حاج بخشی، تمیز یا مکمل است و نباید آن را قید دانست، زیرا اگر آن را حذف کنیم، غرض اصلی جمله آسیب می‌بیند. اما در همین جمله، «همیشه» قید است، زیرا با حذف آن، غرض اصلی جمله محفوظ می‌ماند.

نکته: بعضی قیدها کاملا جعلی و نادرستند. از آن جمله است: «هر ازگاهی» که متاسفانه بسیاری آن را به کار می‌برند، بدون اینکه بدانند چیست و از کجا آمده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه