بهشت خدا (۱) :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

بهشت خدا (۱) بهشت خدا (۱)

يكشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۸۴، ۱۱:۱۷ ق.ظ

به نام او

بهشت خدا

از آیاتی که خداوند متعال در قرآن کریم نازل شده است چنین برداشت می‌شود که برنامه‌ی خدا برای انسان آن است که در روی زمین خدای‌گونه شود یعنی موجودی شود با صفات خدایی.

به تعبیر دیگر مظهر اسماء و صفات خدا بشود زیرا قبلا خداوند به توانایی انسان در فراگیری اسماء اشاره نموده است «و علم الادم الاسماء کلها...»(بقره، ۳۰)

این هدف که هدف استراتژیک انسان در زندگی زمینی‌اش می‌باشد در آیات دیگری به صورت برنامه‌ای با اهداف ریز و تاکتیکی که نهایتاً به هدف اصلی یاد شده منتهی می‌شود تبیین شده است.

در سوره‌ی ذاریات هدف خلقت عبادت و عبودیت عنوان شده است: «و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون»(ذاریات، ۵۶)

در سوره‌ی بقره هدف عبادت، رسیدن به تقوا عنوان شده است: «یا ایها الناس اعبدوا ربکم الذی خلقکم و الذین من قبلکم لعلکم تتقون»(بقره، ۲۱)

و در جای دیگر انتهای تقوا را رسیدن به مقام فلاح و رستگاری ذکر کرده است: «اتقوا الله لعلکم تفلحون»(آل عمران، ۲۰۰)

آنان‌که به مقام فلاح رسیده‌اند همان‌هایند که کفه‌ی اعمالشان در قیامت سنگین است: «فمن ثقلت موازینه فاولئک هم المفلحون»(اعراف، ۱۷)

البته فراموش نشود که این‌گونه نیست که کار بد هم وزنی داشته باشد و هنگام سنجش اعمال هر کدام سنگین‌تر بود ملاک پاداش یا مجازات باشد (یعنی همان که اغلب مردم عادی بر آن گمان دارند) بلکه کلا در قیامت فقط عمل خیر و عملی که بر اساس حق انجام شده باشد وزن دارد و باطل اصلا ارزش و وزنی ندارد تا بخواهد در مقابل اعمال خیر قابل قباس باشد: «و الوزن یومئذ الحق»(اعراف، ۸)

به هر حال آنان که اعمال وزن‌داری داشته باشند به یک زندگی که همراه با رضایت خاطر و آسودگی می‌باشد خواهند رسید: «فمن ثقلت موازینه فهو فی عیشة راضیة فی جنة عالیة»(الحاقه، ۲۱)

بدین ترتیب سیر منطقی انسان در راه تکامل خویش به بهشت خدا منتهی می‌شود، به عبارت دیگر حاصل عمر انسان صالح بهشت است و لذا بر هر انسان فهیمی است که معرفت و شناخت خویش را نسبت به بهشت به عنوان غایة القصوای خویش ارتقا بخشد.

در فرصت‌های آتی به این مهم خواهیم پرداخت.

التماس دعا

 

 

* این پست توسط آقای هادی در کیمیای میهن‌بلاگ ثبت شده است، که متاسفانه در انتقال آرشیو نام نویسنده منتقل نشده است. تاریخ ویرایش: دوشنبه ۱۳۹۸/۰۴/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه