تبلیغات اجباری
سلام
از سال ۱۳۸۴ تا امسال کیمیا روی پای خودش ایستاده است. چه آن موقع که ۸ نویسنده داشت و چه الان که تقریبا بنده هستم و خودم. با این که تعداد بازدید معتنابهی هم داشت و دارد، هیچوقت سراغ تبلیغات نرفت.
امروز شرایط کمی –شاید یکخورده بیشتر- سخت شده است. کارهای کیمیا زیاد و به تبع آن مخارجش هم زیاد شده است. از هزینهی دامین و هاست و... گرفته تا مخارجی که بیان بر سر کیمیا بار میکند و تا چیزهای دیگر.
دیجیکالا را از بچهگیاش میشناسم. آن موقعها یک سایت معرفی دوربینهای عکاسی بود. آرام آرام شد چیزی که الان شده است. پنهان نمیکنم که از سایتهای مورد علاقهی من بوده و هست، چه آن موقع و چه حالا.
رک و راست بگویم: چشمم از قراردادن تبلیغات در کیمیا و رسیدن به درآمد، اصلا آب نمیخورد، اما اگر قرار به اینکار باشد، خب علیالحساب چه سایتی بهتر از دیجیکالا؟
در واقع الان یک شعبهی جمع و جور و کوچک از دیجیکالا در کیمیا هم هست: «دیجیکالا اینجاست :)». اگر محصولی جستجو و نهایتا منجر به خرید شود، کیمیا هم از آن بهرهای خواهد برد، وگرنه که هیچ. (گفتم که چشمم آب نمیخورد.)
اینها را گفتم که مخاطبان کیمیا دلیل اضافهشدن بنر تبلیغاتی دیجیکالا و شعبهی کوچکی از آن در کیمیا را بدانند. اگر اتفاق خوبی را برای کیمیا رقم زد که مهمان کیمیا میماند وگرنه حذفش خواهم کرد.
والسلام