تست خودشناسی :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

تست خودشناسی تست خودشناسی

يكشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۸۴، ۰۱:۵۳ ب.ظ

ما همان می‌شویم که تمام روز به آن می‌اندیشیم

نایتینگل

 

به این ده سوال پاسخ بدید تا دریابید به چه اندازه با احساسات و عواطف خود در ارتباطید.

۱- هنگامی که غمگین و ناراحتید آیا می‌توانید علت ناراحتی خود را پیدا کنید؟

همیشه (۴ امتیاز)

بیشتر اوقات (۳ امتیاز)

برخی مواقع (۲ امتیاز)

به ندرت (۱ امتیاز)

 

۲- هرچند وقت یکبار شما چیزهایی خریداری می‌کنید ولی واقعا نمی‌توانید از پس هزینه‌های آن برآیید؟

همیشه (۱ امتیاز)

گاهی اوقات (۲ امتیاز)

به ندرت (۴ امتیاز)

هرگز (۳ امتیاز)

 

۳- آیا شده که حرفی بزنید و بعد از گفتن آن پشیمان شوید؟

اغلب (۱ امتیاز)

گاهی (۲ امتیاز)

خیلی کم (۴ امتیاز)

هیچ وقت (۳ امتیاز)

 

۴- وقتی کسی شما را عصبانی کند در این‌صورت شما:

با عصبانیت در مقابل او می‌ایستید (۲ امتیاز)

به هیچ کس هیچ حرفی نمی‌زنید (۱ امتیاز)

به هر کسی که برسید از آن شخص گله و شکایت می‌کنید (۳ امتیاز)

سعی می‌کنید به صورت آرام و بی‌غرض مسئله را مطرح نمایید (۴ امتیاز)

 

 ۵- معمولا چه مدت طول می‌کشد که به خواب بروید؟

معمولا همین که سرتان را روی بالش بگذارید خوابتان می‌برد (۳ امتیاز)

تقریبا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا بخوابید (۴ امتیاز)

به نظر می‌رسد که خواب راحتی ندارید و مدام در جایتان غلت می‌زنید (۱ امتیاز)

یک ساعت یا بیشتر (۲ امتیاز)

 

۶- معمولا در چه شرایطی به خود این اجازه را می‌دهید که گریه کنید؟

وقتی ناراحت هستم و فقط دوستان نزدیک یا خانواده‌ام حضور دارند (۳ امتیاز)

هر زمان که احساس کنم نیاز به گریه‌کردن دارم گریه می‌کنم (۴ امتیاز)

تنها وقتی که تنها هستم (۲ امتیاز)

هر کاری انجام می‌دهم تا هیچ‌گاه گریه نکنم (۱ امتیاز)

 

۷- آیا احساس می‌کنید که دوستان خوبی دارید؟

جمع صمیمی‌ای از دوستان و اعضای خانواده‌ام دارم (۴ امتیاز)

افراد کمی در زندگی‌ام دارم که می‌توانم روی آن‌ها حساب کنم (۳ امتیاز)

تنها به خودم متکی هستم و احساس نمی‌کنم به دوست صمیمی نیاز داشته باشم (۱ امتیاز)

به سختی می‌توانم با دیگران ارتباط نزدیک برقرار کنم (۲ امتیاز)

 

۸- تا چه حد به توانایی‌ها و استعدادهایتان اطمینان دارید؟

خیلی زیاد (۴ امتیاز)

زیاد (۳ امتیاز)

کم (۲ امتیاز)

اصلا (۱ امتیاز)

 

۹- چه چیزی باعث شادی و رضایت بیشتر در شما می‌شود یا به عبارتی باعث ایجاد انگیزه‌ی بیشتر در کارهایتان می‌شود؟

تحسین و تشویق دیگران (۳ امتیاز)

حس درونی خودم (۴ امتیاز)

ترس از شکست (۲ امتیاز)

تنها زنده‌ماندن و حفظ حیات است که باعث انگیزه‌ی من در زندگی است (۱ امتیاز)

 

۱۰- از نظر من شادی و خوشبختی هر کس عمدتا بر پایه:

راه و روشی است که هر شخص در زندگی‌اش در پیش می‌گیرد (۴ امتیاز)

شانس و اقبال هر فرد است (۱ امتیاز)

اصول و شیوه‌ای‌است که هر کسی از همان کودکی با آن تربیت شده (۲ امتیاز)

اقتصاد و جامعه است (۳ امتیاز)

 

حال امتیازات خود را جمع کنید.

اگر امتیاز شما بین ۳۲ تا ۴۰ باشد: در این‌صورت باید به شما تبریک گفت. چرا که شما از لحاظ روحی و عاطفی در سلامت کامل هستید و باید به وجودتان افتخار کنید. شما توانسته‌اید با احساسات خود رابطه‌ی خوبی برقرار کنید.

اگر امتیاز شما بین ۲۴ تا ۳۲ باشد: لازم است تا شما در شیوه‌ی زندگی خود کمی تجدید نظر کنید. شرایط روحی شما به طرز نابسامانی در حال نوسان است و اگر به همین منوال پیش برود از لحاظ سلامت روحی دچار مشکل خواهید شد. شاید یافتن یک شغل جدید و یا مشاوره کار مفیدی باشد. به هر حال شما گاهی به خودتان اطمینان کامل دارید و برخی موارد نیز قادر هستید تا با احساسات خود به خوبی کنار بیایید.

اگر امتیاز شما زیر ۲۴ باشد: به شما توصیه می‌شود که به طور جدی‌تر به فکر سلامت روحی خود باشید. و از کمک‌های حرفه‌ای در این راه استفاده نمایید. ممکن است که مشکلی در زندگی خود داشته باشید و نیاز باشد تا برای دستیابی به آرامش و سلامت فکری خود آن مشکل را به نحوی تجزیه و تحلیل نمایید و راه حل مناسبی برای آن بیابید.

 

در بحث بعدی یک راه حل مفید و عالی برای همه‌ی افراد مخصوصا کسانی که امتیازشان زیر ۲۴ است ارائه می‌دهم.

 

 

* این پست توسط خانم نگین در کیمیای میهن‌بلاگ ثبت شده است، که بیان نتوانسته در انتقال آرشیو کیمیا به اینجا نام نویسنده را با خودش بیاورد. تاریخ ویرایش: سه‌شنبه ۱۳۹۸/۰۱/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه