تقسیم‌بندی مباحث فقهی :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

تقسیم‌بندی مباحث فقهی

دوشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۱، ۰۹:۰۸ ب.ظ

فقها در یک تقسیم‌بندی کلی مجموعه‌ی مباحث فقهی را که ناظر به رابطه‌ی انسان با خداوند است، «فقه‌العبادات» و سایر مباحث فقهی (آن‌ها که ناظر به رابطه‌ی انسان با خود، طبیعت و انسان‌های دیگر است) را «فقه‌المعاملات» نامیده‌اند.

فقه‌المعاملات در یک تقسیم‌بندی دقیق‌تر به دو بخش «احکام» (رابطه‌ی انسان با خود و طبیعت) و «معاملات بالمعنی الاخص» (رابطه‌ی انسان با انسان‌های دیگر) تقسیم می‌شود. معاملات به معنای اخیر، نیز به دو بخش «عقود» و «ایقاعات» تقسیم می‌گردد.

این تقسیم‌بندی حاصل ابتکار مرحوم «محقق حلی» است، که البته مورد نقد واقع شده و نشان داده شده است که باید تجدید نظری در آن صورت گیرد. تقسیم‌بندی دیگری هم «شهید سید محمد باقر صدر» در کتاب «الفتاوی‌الواضحة» دارد.

محمد حسین بحرینی- دانشگاه علوم حدیث - فقه 2 درس اول

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه