حاج عباس نمدچی ذاکری بی‌ریا، بی‌حاشیه و کاربلد :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

حاج عباس نمدچی ذاکری بی‌ریا، بی‌حاشیه و کاربلد

پنجشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۵۳ ق.ظ

سلام
از توفیقات حقیر دوستی با جناب آقای حاج عباس نمدچی است. اینکه ایشان دارای چه مشاغلی بودند و حالا مشغول چه کاری هستند در مقابل کار و خدمتی که حدود ۲۰ سال است توفیق انجام آن را دارند اصلا قابل بیان و مقایسه نیست و آن هم افتخار نوکری در دستگاه حضرات آل‌الله علیهم‌السلام در قالب ذاکری آن ذوات مقدس است.
ایشان با سال‌ها حضور در جلسات مختلف مذهبی از جلسات کوچک محلی گرفته تا جلسات بسیار عظیم تهران به قصد بهره‌بردن از نفس ذاکران اهل بیت علیهم‌السلام و نه به قصد خواندن —که متاسفانه امروز در کمتر کسی یافت می‌شود— کوهی از تجربه در زمینه‌ی مداحی و ذاکری اهل بیت را بر دوش خود حمل می‌کنند، اما مناعت طبع ایشان باعث شده این تجربه مورد توجه قرار نگرفته و متاسفانه مورد استفاده قرار نگیرد.
از مهم‌ترین ویژگی‌های ایشان حضور کاملا بی‌حاشیه و آرام و بی‌سر و صدا در یک حسینیه در غرب تهران است. حسینیه‌ای که گاهی پر از جمعیت است و بیشتر اوقات خلوت و محفلی است برای شنیدن روضه‌ای نمکین از ایشان. همچنین حضور در روضه‌های خانگی و دوستانه که بدون هیچگونه تبلیغات خاصی در مناسبت‌های مختلف در گوشه‌کنار تهران برگزار می‌شود. البته جلسه‌ی ثابت ایشان همان حسینیه است که توفیق برای شنیدن صدای ایشان و یادگرفتن از محضرشان را یار ما کرده است.
کسانی که با ایشان در یک جلسه برای خواندن حضور داشتند بر این گفته صحه می‌گذارند که با حضور ایشان در جلسه خیال مستمع و ذاکرین ِ دیگر از گرداندن جلسه کاملا آسوده و راحت می‌شود.
از دیگر ویژگی‌های جناب نمدچی تسلط کامل به تمام امور جلسه‌داری است. ایشان می‌توانند تمام کارهای جلسه‌ی روضه از شروع تا پایان را بدون احتیاج به کمک دیگری به نحو احسن انجام دهند، که این نیز در مداحان امروز —خاصه جوانان— بسیار کمیاب بلکه نایاب است.
گفتنی درباره‌ى ایشان زیاد است که نه مجال گفتن آن هست و نه به نظرم برای بیشتر گفتن از ایشان، رضایت داشته باشند. این چند خط را  نیز فقط به قصد تقدیر و تشکر دوستانه از زحمات ایشان در طی این سال‌ها در هیئات و روضه‌ها و حضورشان در حسینیه‌ی بیت‌الجواد علیه‌السلام در غرب تهران نوشتم. از بنده به عنوان یک دوست —اگر قابل باشم— جز این تشکر چیز دیگری بر نمی‌آید که امیدوارم از بنده بپذیرند.
آرزو و دعا می‌کنم سال‌های سال با صحت و سلامتی کامل توفیق نوکری در دستگاه حضرات آل‌الله خاصه سیدالشهداء علیهم‌السلام را داشته باشند و آنات زندگی‌شان مملو از توجهات ویژه‌ی حضرات خاصه حضرت ولی‌عصر (عج) بوده و دعا در حق دوستان و بنده را فراموش نکنند.
والسلام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه