من و شبکه‌های اجتماعی عکس‌محور :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

من و شبکه‌های اجتماعی عکس‌محور من و شبکه‌های اجتماعی عکس‌محور

سه شنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۷، ۰۱:۰۰ ب.ظ

شبکه‌های اجتماعی 

اینستاگرام -که علی‌الحساب کاری به پشت پرده‌ی ساخت شبکه‌ی اجتماعیی مثل آن را ندارم- یک شبکه‌ی اجتماعی عکس‌محور است. یعنی باید تمام یا لااقل بیشتر حرفت را با عکسی که گرفته‌ای یا انتخاب کرده‌ای بزنی، که این خودش یک هنر است و طبیعی است که برخی این هنر را دارند و بعضی -مثل بنده- نه.

من خودم یک آدم متن‌محور و صوت‌محورم -به خصوص اولی-، ضمن اینکه اصولاً با تصویر هم سر سازگاری ندارم، برای همین با وبلاگم -کیمیا- خیلی بیشتر از اینستاگرام احساس راحتی می‌کنم، هرچند از همین تعداد لایکی که در اینستا دارم -یعنی چیزی در حدود ۶۰ سیصدم- در اینجا خبری نیست -روزانه چیزی در حدود ۱ سه‌هزارم-.

توییتر را بیشتر می‌پسندم چون متن‌محور است و با توجه به محدودیت کاراکتر در هر توییت، کمک می‌کند «کم گوی و گزیده گوی چون در»ی شوی. اما اشکالش این است که بیشتر از آنچه فکرش را بکنید سیاسی و سیاست‌زده است؛ اصلا انگار نافش را با سیاست بریده‌اند. من هم به قول پرفسور حمید مولانا درست است که سیاست را مطالعه می‌کنم، اما اصلا آدم سیاسیی نیستم که گفت: «قطاری دیدم که سیاست می‌برد و چه خالی می‌رفت» یا گفت: «جای مردان سیاست بنشانید درخت تا هوا تازه شود» و چه خوش هم گفت.

اینستارادیو را دوست داشتم چون صدامحور بود. چندتایی فالور داشتم و چندنفری را فالو کرده بودم. شنیدن صدایشان را -که برخی هنرمندانه با موسیقی تلفیق می‌کردند- دوست داشتم. صدای خوبی ندارم اما من هم چندتایی پادکست ساخته و پست کرده بودم. کلا «این صداست که می‌ماند»ی هستم دیگر و دست خودم نیست؛ اینستارادیو پکید، شاید به دلیل اینکه استقبال کمی از آن شده بود یا شاید به ایران دیگر سرویس نمی‌دهد یا هر چیز دیگر. به هر حال نرم‌افزارش به لعنت خدا هم نمی‌ارزد، با آن همه دردسری که در راه‌اندازی دارد؛ سایت هم ندارد که بشود از این طریق از آن استفاده کرد. حالا خوب است همان چند برودکستی را که ساخته بودم در کیمیا آرشیو کردم.

دنبال شبکه‌ی اجتماعی صدامحور هم گشته‌ام، اما چیز خوبی پیدا نکردم؛ این یکی‌دوتایی هم که هستند، موسیقی‌محورند نه صدامحور. من هم با تمام علاقه‌ای که به موسیقی دارم، هیچ بهره‌ای از آن نبرده‌ام شکر خدا.

خلاصه اینکه اینستاگرام و فیس‌بوک و... برای من جذابیت خاصی ندارند و به اصطلاح چنگی به دلم نمی‌زنند. هرازچندگاهی به این امید که شاید یک آدم خوش‌سلیقه یک شبکه‌ی اجتماعی صدامحور ساخته باشد، نت را سرچ می‌کنم که اگر بود بروم آنجا و برای خودم یک «مخ» بزنم که تا امروز چیز قابل توجهی پیدا نکرده‌ام.

متن‌محوربودنم از همین پست پیداست، می‌بینید که چه طولانی‌نویسی می‌کنم؛ بگذریم... به هر حال اینها را گفتم تا به دوستانم بگویم: ببخشید که بیشتر می‌نویسم تا اینکه بعکسم؛ هنر عکاسی ندارم.

مخلصیم [قلب]

نظرات  (۱)

  • بایت لرن
  • با سلام دوست عزیز
    از وب سایت بایت لرن هستم
    اگر مایل به همکاری هستید جهت تبلیغات ما علاقه مند به همکاری با شما هستیم
    تبلیغات بنری  متقابل  یا بک لینک به یک دیگر
    پست یا استوری  تبلیغاتی اینستاگرام
    تبادل کانال تلگرامی
    راه ارتباتی با ما :
     ای دی تلگرام : @Armorootmy
    وب سایت : www.bytelearn.ir
    اینستا گرام : @byte_learn
    ایمیل : info.bytelearn@gmail.com
    پاسخ:
    سلام

    کیمیا تبادل لینک نمی‌کند
    ممنونم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    هدایت به بالای صفحه