مهاجرت از بیان و هر جا به وردپرس :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

مهاجرت از بیان و هر جا به وردپرس مهاجرت از بیان و هر جا به وردپرس

دوشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۸، ۰۷:۱۵ ب.ظ

بزرگ‌ترین سرمایه‌ی یک وبلاگ‌نویس بعد از دانشش آرشیو نوشته‌های اوست.

آرشیو خود را تحت هیچ‌عنوان از دست ندهید.

آرشیو شما رزومه‌ی شما، خاطرات شما، نشان‌دهنده‌ی طرز تفکر و تغییرات در تفکر

و غیره و غیره است.

 

سلام

دلایل زیادی می‌تواند وجود داشته باشد که یک وبلاگ‌نویس از سایر سرویس‌های وبلاگ‌ده به بیان مهاجرت کند. برای کسانی که با این سرویس‌ها کار کرده‌اند احتمالا واضح است که علی‌الحساب بیان با اینکه نسبت به یکی دوتا از این سرویس‌ها دارای امکانات کمتر و نسبت به باقی آن‌ها پولی و در واقع گران است اما یک سر و گردن از آن‌ها هم بالاتر است. بگذریم...

بیان در ابتدا در پیشرفت، با سرعت حرکت می‌کرد و در پاسخ‌گویی منظم‌تر و وظیفه‌شناس‌تر بود اما متاسفانه چند سالی هست که در هر دو کند شده، البته از انصاف نباید گذشت که سرویس‌دهی‌اش در همان‌هایی که از قبل بوده دچار افت کیفیت نشده است. بگذریم...

برای یک وبلاگ‌نویس حرفه‌ای بیان چیزی کم ندارد و زیاد هم دارد اما همین که بخواهید کمی از وبلاگ‌داری قدم پیش‌تر بگذارید و وبلاگ‌تان را نه از جهت ظاهر که از جهت امکانات، فقط کمی شبیه یک سایت کنید دیگر بیان که هیچ، سرویس‌دهنده‌های دیگر هم نمی‌توانند انتظارات شما را برآورده کنند.

چندین بار با بیان مکاتبه‌ی یک‌طرفه -که برخی از آن‌ها با تگ مشکلات وبلاگ‌نویسی در دسترس است- کرده‌ام که برخی امکانات، امروز دیگر برای وبلاگ‌نویس‌ها مخصوصا آن‌هایی که دست به تولید محتوا دارند لازم و ضروری است مثل امکان اتصال وبلاگ به درگاه‌های بانکی واسط مثل زرین‌پال و پی و... هر چند این درگاه‌ها برای وبلاگ‌‌داران کارهایی کرده‌اند اما اصلا چنگی به دل نمی‌زنند؛ یا مثلا امکان عضوگیری که متعاقب آن بتوان بعضی از محتوای تولیدی را به صلاحدید، فقط برای اعضاء قابل دسترس کرد و امکانات دیگر و دیگر و دیگر؛ اما به قول قدیمی‌ها «آنچه البته به جایی نرسد فریاد است»؛ از این هم بگذریم...

اصلا قصد ندارم بگویم که کدام‌یک از سیستم‌های مدیریت محتوا بهترند و کدام‌یک بدتر؛ پس از این هم بگذریم... اما شاید بدانید که با همین مقدار پولی که در بیان خرج امکانات اختیاری‌اش می‌کنید می‌توانید یک سایت وردپرسی راه‌اندازی کنید که امکاناتش با امکانات بیان اصلا قابل مقایسه نیست. اما بزرگ‌ترین مشکل در مهاجرت از وبلاگ‌ها به هر جای دیگر و همچنین وردپرس که اتفاقا تمام سرمایه‌ی وبلاگ‌نویس هم همان است انتقال آرشیو است.

لابد می‌دانید که فایل پشتیبانی که بیان و دیگر سرویس‌ها از آرشیو می‌دهند به دلیل نداشتن ساختار استاندارد وردپرس، قابل درون‌ریزی در وردپرس نیست. اینجاست که وبلاگ‌نویس می‌ماند چه کند؟ مخصوصا اگر آرشیوش مثل کیمیا برگردد به ۱۴ سال پیش و تعدادش به حدود ۴۰۰۰ پست برسد.

مدت‌هاست مشغول این هستم که به هر طریقی و لطایف‌الحیلی که شده آرشیو کیمیا را به وردپرس منتقل کنم. از آنجایی که جوینده یابنده است آخرش یک راهی کشف کردم و الان مشغول انتقال آرشیو کیمیا هستم. از این هم بگذریم...

حالا این همه صغری و کبری چیدم برای اینکه بگویم: اگر به هر دلیلی قصد دارید از بیان یا هر سرویس وبلاگ‌ده دیگری به وردپرس مهاجرت کنید و در انتقال آرشیوتان درمانده شدید می‌توانید این کار را به کیمیا بسپارید با این توضیح که:

۱. در این روش تمام نوشته‌ها، تصاویر، تگ‌ها و دسته‌بندی‌ها به صورت خودکار منتقل می‌شود.

۲. امکان انتقال نظرات در این روش وجود ندارد مگر اینکه بخواهید نظرات را به صورت دستی منتقل کنید.

۳. اصل فایل‌های صوتی و تصویری در این روش منتقل نمی‌شوند اما می‌توان آدرس آن‌ها را از بیان به وردپرس داد که تا وردپرس آن‌ها را پخش کند.

۴. در این روش دسترسی به مدیریت سایت وردپرسی ضروری است اما دسترسی به پنل مدیریت وبلاگ مرجع لازم نیست مگر در موارد خاص.

۵. انتقال آرشیو هر چند کاری زمان‌بر است اما در این روش زمان به نصف بلکه کم‌تر تقلیل می‌یابد.

۶. در انتقال آرشیو با این روش ساختار نوشتار شما مثل رنگ‌بندی و... حفظ می‌شود اما بدیهی است که فونت و غیره بسته به تعریفی که در سایت وردپرسی کرده‌اید تغییر می‌کند.

۷. اگر تا قبل از نشر این مطلب در لیست دنبال‌کنندگان کیمیا بودید مشمول ۱۵٪ و اگر تا قبل از این، نظر ثبت‌شده در کیمیا دارید مشمول ۳۰٪ تخفیف می‌شوید.

۸. هزینه‌ی انتقال برای هر پست ۵۰۰۰ تومان است که از طریق درگاه کیمیا قابل پرداخت است. یعنی اگر وبلاگ شما دارای ۵۰ پست است هزینه‌ی انتقال آرشیو ۲۵۰۰۰۰ تومان خواهد بود.

۹. اگر مشمول تخفیف می‌شوید بعد از احتساب هزینه و لحاظ‌کردن تخفیف می‌توانید مبلغ نهایی را از طریق درگاه کیمیا پرداخت کرده و رسید آن را از طریق ایمیل kimia514@gmail.com ارسال نمایید. به زودی با شما تماس گرفته خواهد شد تا اطلاعات ورود به پنل مدیریت وردپرس را دریافت و کار انتقال آرشیو انجام شود.

۱۰. طبیعی است که اگر تعداد درخواست‌ها زیاد باشد در نوبت قرار خواهید گرفت.

۱۱. یادتان باشد مشخصات خود را هنگام پرداخت در بخش توضیحات وارد کنید مثل شماره‌ی همراه و ایمیل و آدرس وبلاگ تا تماس با شما راحت‌تر صورت گیرد.

۱۲. اگر اصلا سایت وردپرسی ندارید و با خواندن این مطلب تصمیم گرفتید که یک سایت مستقل داشته باشید می‌توانید از طریق ثبت نظر یا ایمیل در خواست خود را ارسال نمایید یا مظنه‌ی قیمت ساخت یک سایت با امکانات مورد نظرتان خدمت شما اعلام شود. 

 

* توصیه می‌کنم اگر به هر دلیلی قصد مهاجرت به یک سایت مستقل را دارید، وبلاگ مرجع را هیچ‌وقت حذف نکنید. کار است دیگر شاید روزی به دردتان بخورد.

* این نکته را هم به یاد داشته باشید سایت‌داری یعنی تمام کارهای آن را باید خودتان انجام دهید مثل نگهداری از آرشیو، مدیریت امنیت و تمام کارهایی که در سیستم‌های وبلاگ‌ده به دوش آن‌هاست. به هر حال این هم یکی از مزایای وبلاگ داشتن در این سرویس‌هاست. هر چند در این‌جا هم ممکن است آرشیوتان بپرد همان‌طور که بلاگفا آرشیو کیمیا و چند وبلاگ دیگرم را به راحتی و مثل آب‌خوردن پراند و پاسخ‌گو هم نبود.

یا علی 

 

آدرس درگاه پرداخت کیمیا:

https://me.pay.ir/kimia

نظرات  (۲)

  • اشکان ارشادی
  • سلام 

    وردپرس اصلا نبودم ، ولی در بلاگفا بودم که دیگه تمام شد. هم اکنون در پرشین بلاگ جدیدا وب زدم ، بد نیست. می خواهم حکایتهای پادگستی درست کنم و منتشر کنم. 

    خلاصه چند جا وب دارم مثلا برای داشتن پیکوفایل مجبوری وب در بلاگ اسکای و نماشا داشته باشی.

    پاسخ:
    سلام

    وردپرس اصلا با سیستم‌های وبلاگی قابل مقایسه نیست
    با وردپرس یک سایت تمام‌عیار دارید

    تجربه‌ی بنده می‌گه
    تمام کارهاتون رو یکجا جمع کنید
    یا اگر ملاحظه‌ای وجود داره برای اینکه هر کاری در جایی انجام بشه
    یک وبلاگ رو برای مرجع کارهاتون در نظر بگیرید

    بنده تقریبا در تمام سیستم‌ها وبلاگ داشتم
    قطعا بیان از همه‌شون منظم‌تر و مرتب‌تره
    و اگر قصدتون وبلاگ‌نویسی و انتشار محتوای غیرتجاری باشه
    تمام کارهاتون رو انجام می‌ده

    با وجود صندوق بیان دیگه به پیکوفایل و امثال اون احتیاج نیست

    در هر صورت 
    صلاح مملکت خویش خسروان دانند
    :)

    یاعلی

    وردپرس برای کسایی خوبه که علاوه بر وبلاگ نویسی دنبال مسائلی مثل فروشگاه و اینا باشن

    ----

    مداربسته

    پاسخ:
    سلام

    بله، همینطوره
    اما همونطور که عرض کردم
    اگر بخواییم یه محتوا رو مثلا برای برخی محدود کنیم
    و یا کارهایی ساده‌ای شبیه به این هم 
    سیستم‌های وبلاگی کمک چندانی ازشون برنمیاد

    ممنونم از توجه و نظرتون
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    هدایت به بالای صفحه