کتاب‌خانه‌ی صوتی کیمیا :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

کتاب‌خانه‌ی صوتی کیمیا کتاب‌خانه‌ی صوتی کیمیا

يكشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۲، ۰۲:۳۷ ب.ظ

بازار کتاب‌های صوتی روز به روز گرم‌تر می‌شوند، حتما شما هم تا حالا کتاب‌های صوتی را دیده‌اید؛ کتاب‌های صوتی محصولاتی هستند که متن کتاب را به صورت صوت ارایه می‌دهند. البته برخی دیگر این کار را در قالب تولید نرم‌افزاریی برای سیتم‌عامل‌های گوناگون انجام داده‌اند و متن کتاب را نیز به آن اضافه کرده‌اند و کاربر می‌تواند در هنگام شنیدن، متن کتاب را هم دیده و اصطلاحا خط ببرد. گفته می‌شود که مطالعات ثابت کرده است شنیدن صدای کتاب به همراه خط بردن متن آن، ۳۸ درصد در به یادسپاری مطلب و ۷۶ درصد در درک مطلب کمک می‌کند.

برای این کتاب‌ها می‌توان مزایایی را نام برد: به عنوان مثال این امکان را برای شما فراهم می کنند تا در هر زمان و مکان بدون هیچ محدودیتی به مطالعه بپردازید و دانش خود را افزایش دهید. فقط کافی است صوت کتاب مدنظر خود که می‌تواند هر موضوعی (درسی، ادبی، شعر، داستان، تاریخ و...) داشته باشد را روی لپ‌تاپ، تبلت یا گوشی همراه خود داشته باشید و در هرجا که ممکن بود (مسیر محل کار، دانشگاه، مهمانی و...) به آن گوش دهید. با استفاده از کتاب‌های صوتی دیگر مشکلات کتاب‌های سنتی را نخواهید داشت؛ مشکلاتی از قبیل: قیمت بالای کتاب، خستگی چشم، حمل کتب سنگین، کمیاب بودن کتاب و... . و شاید یکی از بهترین مزایای کتاب‌های صوتی هم این است که روشن‌دلان عزیز هم می‌توانند از آن استفاده کنند و از مطالعه‌ی بسیاری از کتاب‌ها بهره‌مند شوند.

خلاصه آنچه به مرور در اینجا اضافه خواهد شد، کتاب‌های صوتی است که خودم آن‌ها را تولید کردم؛ که برای استفاده‌ی احتمالی دوستان و اهالی نت، از باب «زکات‌العلم نشره» و دلایل دیگری که بیانش لازم نیست؛ نشرشان می‌دهم. اگر علاقه به همکاری احتمالی دارید و یا فکر می‌کنید شما هم می‌توانید کتاب صوتی تولید کنید، (برای انجام یک کار گروهی خوب) با ثبت نظر در همین پست، با بنده تماس بگیرید.

کار سختی نیست، همین کتاب‌هایی را می‌خوانید: کتاب‌های درسی، ادبی، شعر، داستان، تاریخ و... را می‌توانید با صدای خودتان تبدیل به کتاب صوتی کنید. مطمئن باشید اولین کسی که از این کار بهره می‌برد خود شمایید، بعد دوستان‌تان و بعد هم دیگران.

 

::

برای دسترسی به کتاب‌های صوتی کتاب‌خانه‌ی صوتی کیمیا به ادامه‌ی مطلب مراجعه کنید!

 

 

1- ترجمه و شرح بدایة الحکمة علامه طباطبایی نوشته‌ی علی شیروانی هرندی

2- کتاب لهوف سیدبن طاووس ترجمه‌ی مرحوم آیت الله اشتهاردی؛ مقتل‌خوانی

  • ناصر دوستعلی

audio book

کتابخانه صوتی کیمیا

نظرات  (۱)

سلام - خیلی کارت درسته - ادامه بده - کتابای خوب انتخاب کن - من مجموعه ی "از میراث ادب پارسی" انتشارات سخن رو پیشنهاد میکنم اگه اونارو صوتی کنی خیلی کار خفنی میشه - خدا اجرت بده.
پاسخ:
سلام
ممنونم
لطف دارید
می‌بینم اون مجموعه رو که فرمودین
دعا کنید توفیق یار بشه
یاعلی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه