کیمیا می خونه ... :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

کیمیا می خونه ...

يكشنبه, ۲۲ دی ۱۳۸۷، ۰۷:۵۱ ب.ظ
      شهره عارفان ( قسمت اول ) دیباچه شخصیت جامع و افکار والا و ژرف ابن‏عربی ، بسیاری از اندیشمندان و صاحب‏نظران را به سوی خود جلب کرده و آن‏ها را به مطالعه آثار و نقّادی افکارش وا داشته است . گروهی ، در برابرش سر تعظیم و ستایش فرود آوردند و ایمان و اعتقاد دینی و نیز مقام روحانی و معنوی‏اش را ستودند . جمعی دیگر ، اقوال و افکارش را با شریعت ناسازگار یافتند و به قَدْح و سرزنشش پرداختند . در این میان ، عده‏ای نیز متحیر ماندند و از اظهارنظر خودداری کردند . سرانجام ، گروهی نیز با این‏که افکارش را موافق دین و مذهب نیافتند ، ولی به ملاحظاتی ، معذورش داشتند . شهید مطهری نیز بر این نظریه‏های گوناگون صحه گذاشته و فرموده است : محیی‏الدین یکی از اعاجیب روزگار است ؛ انسانی است شگفت و به همین دلیل ، اظهار عقیده‏های متضادی درباره‏اش شده است . برخی او را ولی کامل و قطب ‏الاقطاب می‏خوانند و بعضی دیگر ، او را تا حد کفر تنزلش می‏دهند . ( آشنایی با علوم اسلامی ، ص 114 ) . با این وصف ، هرگونه قلم فرسایی و تنزیه و تبیین شخصیت ژرف و شگفت محیی‏الدین ، بسیار دشوار و ظریف می‏نماید و چه بسا گام‏ها و خامه‏ها را به لغزش می‏کشاند . پژوهشگر ارجمند ، جناب آقای محمد بدیعی با کوششی بی‏شایبه ، این رسالت سنگین را پذیرفته است و با بررسی منابع و دیدگاه‏های اندیشمندان گوناگون کوشیده است زنگار و غبار را از چهره این شخصیت عرفانی بزداید . ایشان با توجه به مجال این نوشتار ، به بررسی بعضی شبهه‏ها پرداخته است . باشد که شمس وجود ابن عربی در آسمان عرفان با کنار رفتن ابرها ، شفاف‏تر نمایان شود . در پایان باید گفت این پژوهش ، فراخوانی است برای اندیشه‏ورزانی که به واکاوی در ابعاد شخصیت وجودی و افکار بلند این عارف مسلمان پرداخته‏اند . امید که این اثر مقبول طبع بهره‏وران افتد و راه نیمه‏تمام معرفی اندیشمندان به انتها بیانجامد. انّه ولی التوفیق‏ اداره کل پژوهش‏ مرکز پژوهش‏های اسلامی صدا و سیما   برگرفته از کتابی با عنوان شهره عارفان کاری از مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما         
  • ناصر دوستعلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه