2-1.دوران نو جوانی رهبر معظم اسلام :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

2-1.دوران نو جوانی رهبر معظم اسلام

دوشنبه, ۵ اسفند ۱۳۸۷، ۱۲:۳۴ ب.ظ
    سلامی به زیبایی فصل زمستان به شما دوستان!   در بحث هفته ی پیش که حضرت آیت الله خامنه ای در مورد خانواده اش گفت حال ادامه ی آن را می نویسم: غرض،خانمی بود خیلی مهربان ،خیلی فهمیده و فرزندانش را هم –البته مثل همه ی مادران-دوست می داشت ورعایت آنها را می کرد.پدرم عالم دینی و ملای بزرگی بود بر خلاف مادرم که خیلی گیرا و حرّاف و خوش برخورد بود پدرم مرد ساکت ،آرام و کم حرف بود که این تاثیرات دوران طولانی طلبگی و تنهایی در گوشه ی حجره بود.البته پدرم ترک زبان بود.ما اصلا" تبریزی هستیم یعنی پدرم اهل تبریز و خامنه است.مادرم فارس زبان بود و ما به این ترتیب از بچگی هم با زبان فارسی،هم با زبان ترکی آشنا شدیم و محیط خانه، محیط خوبی بود.البته محیط شلوغی بود ،منزل ما هم منزل کوچکی بود شرایط زندگی،شرایط باز و راحتی نبود و طبعا" اینها در وضع کار ما اثر می گذاشت.(این مطالب گفت و شنود رهبر با گروهی از نوجوانان و جوانان بود) خانواده در اسلام ،اساس مستحکمی دارد که مبنای تربیت و سعادت دنیا و آخرت فردی و اجتماعی است چون یک فرزند که در دامن پاک خانواده،تربیت درست و ایمانی شده است موجب نجات یک ملت و بلکه فراتر از آن و بالعکس این موجب انحراف یک ملت است. رهبر عزیزمان در دامن پاک چنان مادر و پدری،تربیت یافتند و با ادامه ی این تربیت در حوزه های علمیه ،امروز رکن نظام اسلامی،یعنی ولی فقیه امت اسلامی هستند.رکنی که منادی نجات همه ی انسانها از ظلمتها به نور است. مقام معظم رهبری ،مبنای تربیت ایمانی و آشنایی با توحید خود را از خانواده می دانند: عرض کنم که من از دوران نوجوانی-یعنی همان دورانی که تازه از دبستان بیرون آمده و طلبه شده بودم به دعا و توجه و اینها خیلی اهتمام می ورزیدم اما این را که چه تصوّری از خدا داشتم،الان نمی توانم چیزی به یاد بیاورم که درباره ی خدا چگونه فکر می کردم .کما اینکه انسان درباره ی ذات مقدس پروردگار هم نباید خیلی فکر کند و راجع به ذات مقدس پروردگار در فکر فرو برود.وجود خدا یک وجود بدیهی است و واضح است که همه ی وجود یک انسان به او گواهی می دهد،واقعا" وجود خدا حتی به برهان و استدلال احتیاج نداره اگر چه  برهان و استدلال زیادی هم در مورد وجود خدا هست.آنچه که آن وقت برای من مطرح بود و عملا" وجود داشت این بود که اهل دعا و عبادت و اعمالی که وارد شده بود،بودم.مثلا" یادم هست که هنوز بالغ نشده بودم که اعمال روز عرفه را به جا می آوردم .اعمال آن روز طولانی هست لابد آشنا هستیدخیلی از جوانان با آن آشنا هستند.اعمال از بعد از نماز ظهر و عصر شروع می شود و اگر انسان بخواهد به همه ی آن اعمال برسد شاید تا نزدیک غروب –روزهای نه چندان بلند-به طول می انجامد.آن وقت یادم هست با مادرم می رفتیم یک گوشه ی حیاط که سایه بود-منزل ما حیاط کوچکی داشت-آن جا فرش پهن می کردیم.-چون مستحب است که زیر آسمان باشد.-در آن سایه می نشستیم و ساعتهای متمادی اعمال روز عرفه را انجام می دادیم هم دعا،ذکرو نماز داشت مادرم می خواند .من و بعضی از برادر و خواهرهاهم بودند می خواندیم.دوره ی جوانی و نوجوانی من اینگونه می گذشت البته آن وقتها ما از یک امتیاز برخوردار بودیم که اگر امروز در جوانی باشد دیگر از ذکر و نماز مطلقا" خسته نخواهند شد که آن توجه به معانی است که ما داشتیم.                                                              ادامه دارد        
  • ناصر دوستعلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه