عذرخواهی رسمی من از جناب دکتر ظریف :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

عذرخواهی رسمی من از جناب دکتر ظریف عذرخواهی رسمی من از جناب دکتر ظریف

چهارشنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۵۸ ق.ظ

 عذرخواهی رسمی من از جناب دکتر ظریف

 

سلام بر دکتر ظریف وزیر مستعفی امور خارجه‌ی ایران اسلامی

آقای دکتر! از روزی که استعفاء دادی سیل تحلیل‌ها بود که در سایت‌ها و روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها و صفحات اینستاگرام و اکانت‌های توییتر راه افتاد و هر کسی از ظن خود شد یار تو؛ که گفتن آن‌ها تکرار مکررات است. اما حقیقتا هیچ‌کس از دورنت اسرارت را نجست و این جای تاسف دارد.

من می‌خواهم اینجا از طرف خودم و از طرف همه -البته اگر اجازه بدهند- از تو بابت تحلیل‌های گوناگون درست و غلط این چند روز عذرخواهی کنم. ما به کنه عظمت کاری که کردی پی نبردیم، در حالی که خودت سر آن را صریحا گفته بودی: «استعفایم تلنگری بود تا وزارت خارجه به جایگاه قانونی برگردد».

چرا ما نفهمیدیم و درک نکردیم؟ این کاری که تو کردی را همه‌ی ما انجام می‌دهیم: استاد دانشگاه برای تلنگر زدن به دانشجوها و دانشگاه محل کارش، تدریسش را رها می‌کند. معلم مدرسه برای تلنگر زدن به دانش‌آموزان و مدرسه، درس‌دادن را تعطیل می‌کند. خلبان برای تلنگر زدن به مسافرین و سیستم هوایی کشور، هواپیما را از اتومات خارج و خلبانی را رها می‌کند. کارگران شهرداری برای تلنگرزدن به مردم و شهرداری، جمع‌کردن زباله‌ها را بی‌خیال می‌شوند. جراح متخصص برای تلنگرزدن به مریض، همراهانش و سیستم معیوب نظام پزشکی، درست وسط عمل جراحی در حالی که بدن بیمار هنوز باز است، جراحی را ول می‌کند. حتی سخنران و مداح برای تلنگرزدن به مستمعین، ناگهان بی‌مقدمه و یاالله‌نکرده جلسه را به امان خدا می‌گذارند. مادر -که دیروز روزش بود- برای تلنگرزدن به نوزاد و دیگر اعضاء خانواده‌اش، رهایشان می‌کند همانطور که پدر برای تلنگر زدن به خانواده‌اش دیگر نان‌درآوردن و خرجی‌دادن را می‌بوسد و به کناری می‌گذارد. بالاتر از همه -مگر یادمان می رود- حتی رییس جمهور برای تلنگرزدن به جامعه، قوای دیگر و رهبری ناگهان سکان هدایت قوه‌ی مجریه را رها می‌کند و... و... و...

می‌بینی همه‌ی ما برای تلنگرزدن این کارها را می‌کنیم. اما به تو که رسید ناگهان به قول محتشم کاشانی «آسمان طپید». آقای دکتر ظریف عزیز! در اینجا لازم می‌بینم که اعلام کنم من که به شخصه تلنگرت را دریافت کردم و از اینکه حکمت و فلسفه‌ی استعفایت را متوجه نشدم دوباره از تو عذرخواهی می‌کنم. امیدوارم دیگران هم سر عقل بیایند و تحلیل‌های آبکی و دوغکی‌شان را کنار بگذارند و کمی، فقط کمی به کنه کار تو فکر کنند. یقینا آن‌ها هم تلنگر تو را درک خواهند کرد.

امیدارم تو را در جایگاه وزارتی‌ات دوباره ببینم

با عرض عذرخواهی مجدد

یک‌نفر که کنه کار بزرگ تو را اول درک نکرد، بعدا درک کرد.

نظرات  (۱)

  • منتظر المهدی
  • گفتی ز ناز بیش مرنجان مرا برو

    آن گفتنت که بیش مرنجانم آرزوست

    البته عذر خواهی بجای خود تحلیلها هم بجای خود

    والله العالم علی سرائرنا
    پاسخ:
    :)

    بله
    اصولا هر چیزی سر جای خود
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    هدایت به بالای صفحه