اجرای برنامه‌های قدیمی در ویندوز XP :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

اجرای برنامه‌های قدیمی در ویندوز XP اجرای برنامه‌های قدیمی در ویندوز XP

يكشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۸۴، ۰۷:۴۲ ق.ظ

یکی از مشکلات مهمی که پس از ارتقای نسخه‌های قبلی ویندوز به نسخه‌ی XP با آن مواجه شده و یا خواهید شد عدم کارکرد صحیح برنامه‌های قدیمی است. بدین معنی که تعداد زیادی از برنامه‌هایی که در طول سالیان گذشته نوشته شده و مورد استفاده قرار گرفته‌اند، ممکن است پس از ارتقای ویندوز به نسخه‌ی XP بنای ناسازگاری گذاشته و شما را با پیغام‌های خطای عجیب و غریب مواجه نمایند.

اگر چه ممکن است شما به همین دلیل به همان نسخه‌های قبلی ویندوز قناعت کرده و عطای نسخه‌ی XP را به لقایش بخشیده باشید، ولی بد نیست بدانید که شرکت معظم مایکروسافت برای حل این مشکل، راه حلی را پیش‌بینی کرده و در دل ویندوز قرار داده است.

شما می‌توانید با استفاده از امکان program compatibility wizard امکان اجرای برنامه‌های قدیمی را در ویندوز XP فراهم سازید. بدین منظور منوی start را باز کرده و از منوی programs all و زیرمنویaccessories فرمان  program compatibility wizard را اجرا نمایید. در پنجره‌ی ظاهرشده ضمن خوشامدگویی توضیح داده می‌شود که در صورتی که برای اجرای برنامه‌هایی که در نسخه‌های دیگر ویندوز به درستی کار می‌کردند با مشکلی برخورد کرده‌اید از این ویزارد برای رفع مشکل استفاده کنید. همچنین در این پنجره ذکر شده است که حتی‌الامکان از این ویزارد برای اجرای برنامه‌های ضد ویروس، backup و سیستمی استفاده نکنید.

ضمن تقدیر از گذشته‌نگری مایکروسافت بر روی دکمه‌ی next کلیک کنید. در پنجره بعد، ویندوز سه‌گزینه را در اختیارتان قرار می‌دهد. گزینه‌ی اول برای انتخاب برنامه‌ی مورد نظر از لیست، گزینه‌ی دوم برا ی انتخاب برنامه‌ی مورد نظر از روی cd  و بالاخره گزینه‌ی سوم جهت انتخاب برنامه مورد نظر به صورت دستی در نظر گرفته شده است. بر روی گزینه‌ی سوم کلیک کرده و برای ادامه‌ی ماجرا از دکمه‌ی next  استفاده کنید.

در پنجره‌ی بعد با همکاری دکمه‌ی browse  برنامه‌ی مورد نظر را جستجو کرده و آن را برای ویندوز مشخص نمایید. در این پنجره به طور معمول فایل‌هایی با پسوند exe, com, gif, bat , lnk  و cmd نمایش داده می‌شوند.  پس از انتخاب برنامه‌ی مورد نظر برای ادامه بر روی دکمه‌ی next   کلیک کنید. در پنجره‌ی بعد ویندوز از شما خواهد خواست تا نسخه‌ای از ویندوز را که برنامه‌ی مورد نظر بر روی آن بدون دردسر اجرا می‌شده است را مشخص کنید. گزینه‌ی اول به معنای ویندوز 95، گزینه‌ی دوم به معنای ویندوز  nt، گزینه‌ی سوم به معنای ویندوز 98 و me و گزینه‌ی چهارم به معنای ویندوز 2000 است. پس از انتخاب گزینه‌ی مورد نظر بر روی دکمه‌ی next     کلیک کنید.

در پنجره‌ی بعد و در صورت انتخاب گزینه‌ی اول برنامه در حالت 256 رنگ اجرا شده و در صورت انتخاب گزینه‌ی دوم برنامه در وضوح 640*480  اجرا خواهد شد و با انتخاب گزینه‌ی سوم theme    ویندوز (رنگ‌ها و جلوه‌های پنجره و غیره) را برای این برنامه غیرفعال خواهید ساخت. لازم به توضیح است که این گزینه بیشتر در مورد بازی‌ها و برنامه‌های آموزشی کاربرد خواد داشت. در غیر این صورت از انتخاب گزینه‌های این پنجره صرف نظر کنید.

در پنجره‌ی بعد که پس از انتخاب دکمه‌ی next   ظاهر خواهد شد، ویندوز ضمن مرور انتخاب‌های انجام‌شده از شما خواهد خواست که جهت تست برنامه، دکمه‌ی next    را کلیک کنید. با کلیک بر روی دکمه‌ی next  به طراح خوش‌فکر این ویزارد پاسخ مثبت دهید.

در یک اجرای آزمایشی ویندوز سعی خواهد کرد با تنظیمات انجام‌شده برنامه‌ی مورد نظر را را اجرا نماید. در پنجره‌ی بعد در مورد موفقیت و یا عدم موفقیت در اجرای برنامه از شما سوال خواهد شد. انتخاب گزینه‌ی اول به معنای اجرای موفقیت‌آمیز برنامه است. بنابراین ویندوز تمامی این تنظیمات را ذخیره کرده تا برای اجرای مجدد برنامه از آن استفاده کند. انتخاب گزینه‌ی دوم به معنای عدم موفقیت در اجرای برنامه است. در صورت انتخاب این گزینه ضمن عدم ذخیره‌ی تنظیمات انجام‌شده بر روی برنامه، جهت آزمایش مجدد به پنجره‌ی انتخاب نوع نسخه‌ای که این برنامه با آن به درستی کار می‌کرده است باز خواهید گشت. در این صورت می‌توانید همین مراحل را مجددا تکرار کنید. انتخاب گزینه‌ی آخر (سوم) هم به معنای عدم اجرای موفقیت‌آمیز برنامه‌ی فوق بوده با این تفاوت که شما از اجرای برنامه‌ی فوق در محیط زیبای ویندوز xp ناامید شده و دیگر مایل نیستید مراحل فوق را آزمایش کنید!

ویزارد program compatibility wizard  در مورد تعداد زیادی از برنامه‌ها مشکل شما را حل خواهد کرد، ولی قطعا با برنامه‌هایی هم مواجه خواهید شد که حتی اجرای این ویزارد هم نخواهد توانست آن‌ها را با محیط ویندوز xp  آشتی دهد. در این صورت دو راه در پیش رو خواهید داشت: یا اینکه به اجرای برنامه‌ی مورد نظر در همان نسخه‌های قدیمی ویندوز ادامه داده و از خیر ارتقای ویندوز به نسخه‌ی xp بگذرید و یا اینکه عملیات جستجو برای یافتن نسخه‌های جدید برنامه‌ی مورد نظر که با نسخه‌ی xp سیستم عامل ویندوز سازگار باشد را آغاز کنید.

به هر حال این تمام امکانی است که شرکت مایکروسافت در اختیار شما قرار داده است. حال تصمیم با شماست.

رضا جوالچی

به نقل از صفحه‌ی ۱۳ روزنامه‌ی شرق؛ تاریخ دوشنبه ۶ تیر ۱۳۸۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه