دوست‌داشتنی دنیای مجازی :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

دوست‌داشتنی دنیای مجازی دوست‌داشتنی دنیای مجازی

پنجشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۴:۱۹ ق.ظ
اصلا خوش‌مان می‌آید دروغ بشنویم، ببینیم، بخوانیم و بگوییم؛ و این‌بار منظورم در عالم مجازی است علی‌الحساب. 
مثلا من خوشم می‌آید n نفر فالوور داشته باشم. در حالی که وقتی تعداد لایک‌ها و از آن مهم‌تر تعداد نظرات اصلا با تعداد n فالوورم سازگاری ندارد و چیزی در حدود هیچ در مقابل همان n است فکر نمی‌کنم که اینها همه اکانت فیک هستند حتی آنها که واقعی‌اند؛ چه اینکه آدم زنده عکس‌العمل دارد لابد. این دروغی است دوست‌داشتنی که من عاشق شنیدن آن هستم: تو چقدر مخاطب داری!
از آن طرف من هم n نفر را فالو می‌کنم. اگر معنی اولش نباشد معنی دومش این است که مطالب تو برایم جالب است و آن‌ها را دنبال می‌کنم و عکس‌العمل نشان می‌دهم، نفیا یا اثباتا. کم ِ کم هم این است که لایک می‌کنم نه به معنای پسندیدن -چون طبیعی است که با همه‌ی نظراتت موافق نباشم- بلکه به معنای اینکه مطلبت را دیدم و خواندم، اما نظر خاصی نداشتم که عنوان کنم یا سر فرصت نظرم را خواهم گفت: نفیا یا اثباتا. و این هم دروغی است که من می‌گویم؛  چه اینکه اگر بیکار هم باشم اصلا وقت نمی‌کنم تمام پست‌های فالوکرده‌هایم را بخوانم تا چه برسد به عکس‌العمل نشان‌دادن؛ در حالی که آدم هر چقدر هم بیکار باشد به هر حال یک‌کارهایی دارد لابد. طرف‌های مقابل هم از این دروغ من بدشان نمی‌آید چون دروغ من همان دروغی است که آنها عاشق شنیدنش هستند درست مثل خودم: تو چقدر مخاطب داری!
خب با این وضع چرا یک‌عده‌ی احتمالی، آدم زرنگ هفت‌خط از این دوست‌داشتنی من سوء استفاده نکنند؟ خودم با دست خودم ناصیه‌ام را می‌دهم دست‌شان دیگر. نوش جان‌شان بیایند و سوء استفاده‌شان را بکنند و حالش را ببرند. 
و من فکر می‌کنم اگر این دوست‌داشتنی عزیز عالم مجازی، در عالم واقعی هم وجود داشته باشد -که همه می‌دانیم ندارد ان‌شاءالله- چه بلبشویی به وجود خواهد آمد -که همه می‌دانیم بلبشویی در کار نیست ان‌شاء‌الله-.

نظرات  (۱)

درود

وبلاگ مفیدی دارید

ممنون از مطالب مفیدتون

به منم سر بزنید

در صورت صلاح دید اگر بلاگ منو لینک کنید بسیار ممنون میشم.

موفق و تندرست باشید

http://zonashop.ir/

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه