شرح زیارت جامعه‌ی کبیره؛ بخش اول :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

شرح زیارت جامعه‌ی کبیره؛ بخش اول

شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۱، ۰۲:۴۶ ق.ظ

شرح جامعه کبیرهسلام

توفیق مطالعه‌ی شرح زیارت شریفه‌ی جامعه‌ی کبیره به بهانه‌ی توفیق خواندن متن آن، در جلسه‌ی چهارشنبه‌ها، نصیبم شد. به واسطه‌ی معرفی عزیزی، کتاب «الشموس‌الطالعة» نوشته‌ی حضرت آیت‌الله درودآبادی را دست گرفتم. آنچه در پی می‌آید و خواهد آمد، متن همان کتاب است که به مرور اینجا ثبت خواهم کرد. متن این کتاب در نت موجود است (+) و دوستان می‌توانند مراجعه و مطالعه نمایند.

ممکن است پست‌های بعدی در صفحه‌ی اول قابل نمایش نباشد؛ در صورت تمایل برای مطالعه‌ی بخش‌های بعدی، از قسمت موضوعات، بخش مذهبی «شرح جامعه کبیره» را کلیک کنید.

امیدوارم بیان برای دسترسی به موضوعات هرچه سریع‌تر فکری بکند که زحمت اضافه‌کردن زیرموضوعات به منوی بازشو به صورت دستی، مرتفع شود.

والسلام

نام کتاب : شرح زیارت جامعه‌ی کبیره (ترجمه‌ی الشموس‌الطالعه)

نام نویسنده: علامه سیدحسین همدانى درود آبادى

مترجم : محمدحسین نائیجى

 

سخن ناشر

بسمه تعالى

السلام علیکم یا اهل بیت النبوة و موضع الرسالة

ائمه‌ی بزرگوار شیعه علیهم‌السلام پرتوى از انوار الهیه‌اند که شناخت کامل این پرتوها به جز از طریق ایشان ممکن نمى‌باشد. زیارت جامعه‌ی کبیره از جمله پرتوهاى نورانى است که مشتمل بر عالى‌ترین مضامینى است که در صفات ائمه‌ی اثنى‌عشر علیهم‌السلام از طریق آن بزرگواران وارد شده است.

کتاب شریف شرح زیارت جامعه کبیره که ترجمه‌ی کتاب «الشموس الطالعة فى الشرح الزیارة الجامعة الکبیرة» نگارش عالم ربانى و عارف صمدانى مرحوم علامه سید حسین همدانى درود آبادى متوفى 1343 ه‍ ق است که در نوع خود شرحى عمیق و علمى است و استاد گرامى حضرت حجة الاسلام و المسلمین حاج محمدحسین نائیجى با قلم زیباى خود آن را به فارسى بازگردانیده است و ما در عصر کنونى که روی‌کرد جوانان عزیز ایران اسلامى را در پرتو انقلاب گهربار شیعى به زعامت امام راحل خمینى کبیر قدس سره و در سایه‌ی رهبرى حکیمانه حضرت آیة‌الله خامنه‌اى دام ظله‌العالى به سوى مکتب اهل بیت علیهم‌السلام مشاهده مى‌کنیم بر آن شدیم که با نشر این کتاب ارزنده، راهى برگرفته از اندیشه‌ی فقیهان شیعه را در شناخت این انوار تابناک بر جوانان عزیزمان بگشاییم.

امید که با عنایت حضرت ولى عصر عجل‌الله تعالى فرجه‌الشریف و دعاى خیر شما خوانندگان عزیز بتوانیم در نشر معارف اهل بیت علیهم‌السلام قدمى هر چند کوچک برداریم.

در پایان از کلیه‌ی عزیزانى که ما را در این امر مهم یارى نموده‌اند سپاسگزارى نموده و براى همه‌ی آن عزیزان مخصوصا حضرت آیة‌الله وافى تولیت محترم مسجد مقدس جمکران و عزیزان همکار در معاونت فرهنگى و واحد آماده‌سازى متون به ویژه برادران سعیدى، برزگر، موسوى، فیض‌پور، اسماعیلى و... توفیق روزافزون از خداوند منان خواهانیم.

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

انتشارات مسجد مقدس جمکران

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه