شهید مجتبی محمدی دارانی (شهید دفاع مقدس) :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

شهید مجتبی محمدی دارانی (شهید دفاع مقدس) شهید مجتبی محمدی دارانی (شهید دفاع مقدس)

شنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۰۹:۰۰ ب.ظ

شهید مجتبی محمدی دارانی، سوم شهریورماه ۱۳۴۴ شمسی در تهران چشم به جهان هستی گشود. در دوران تحصیل، همواره جزو شاگردان ممتاز کلاس بود. بعد از این‌که دیپلم خود را گرفت، یک سال تا خدمت سربازی مهلت داشت، در این مدت نتوانست بی‌کار بنشیند و به استخدام آموزش و پرورش درآمد و در قسمت امور تربیتی شروع به کار نمود.

فعالیت مجتبی در مدرسه‌ی میثم واقع در منطقه‌ی مجیدیه تهران بود. شهید بزرگوار به کار خویش عشق می‌ورزید و عاشقانه حتی روزهای تعطیل را به مدرسه می‌رفت و انجام وظیفه می‌نمود، او در مدرسه از بهترین‌ نیروها بود.

محمدی دارانی در مردادماه ۱۳۶۲ شمسی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و در هجدهم بهمن‌ماه ۱۳۶۲ شمسی به ندای خمینی کبیر(ره) لبیک گفت و قدم در جبهه‌های نور علیه ظلمت نهاد.

پاسدار شهید، مجتبی محمدی دارانی در دانشگاه جبهه با رتبه‌ی خوبی پذیرفته شد. این شهید والامقام، در عملیات خیبر در منطقه‌ی طلائیه و جزایر مجنون که یکی از عظیم‌ترین عملیات تاریخ هشت سال دفاع مقدس بود، شرکت کرد.

شهید خیبر، مجتبی محمدی دارانی دارای صوتی واقعاً دل‌نشین بود و به قدری قرآن را زیبا تلاوت می‌نمود که در دوران دبیرستان در مسابقات قرآن، مقام اول را کسب کرد. مجتبی در مجالس دعای کمیل و توسل شرکت می‌جست و به عشق مولا و سرور خویش مداحی و نوحه‌سرایی می‌کرد. از عاشقان و مشتاقان امام روح‌الله(ره) بود و یکی از آرزو‌هایش زیارت جمال مبارک ایشان بود که این سعادت در دنیا نصیب شهید بزرگوار نگشت.

خون پاک پاسدار پرافتخار اسلام، مجتبی محمدی دارانی سرانجام در تاریخ یازدهم اسفندماه سال ۱۳۶۲ هجری شمسی در بزرگ‌ترین عملیات تاریخ هشت ساله‌ی جنگ تحمیلی یعنی عملیات خیبر که در منطقه‌ی طلائیه و در جزایر مجنون شمالی و جنوبی برگزار گردید، بر زمین ریخت و اسلام را با شهادت خود در سن هجده سالگی زنده نمود.

پیکر مطهر معلم قرآن، پاسدار شهید مجتبی محمدی دارانی پس از سیزده سال دوری از وطن، در محرم‌الحرام ۱۳۷۵ شمسی به میهن اسلامی بازگشت.(راسخون)

 شهید مجتبی محمدی دارانی

 کلام شهید:

در زمانی که هر روز به بهانه‌های واهی و پوچ، مظلومین و مستضعفین از طرف ابرقدرت‌ها مورد هجوم قرار می‌گیرند و در زمانی که از یک‌سو روزانه صدها نفر از گرسنگی در معرض خطر مرگ قرار گرفته و از سوی دیگر شاهان و ظالمان برای انتخاب غذای مورد علاقه متوسل به استخاره می‌شوند و در زمانی که ظلم و استبداد بیداد می‌کند و... ساکت‌نشستن جایز نیست و انتظار برای وقوع معجزه‌ای جهت نابودی ظلم خیلی خام است. آری بایستی ساکت ننشست و باید به داد محرومین و مستضعفان و یاری اسلام عزیز شتافت.(سایت فاتحان)

 

شهادت: ۱۳۶۲/۱۲/۱۱؛ طلائیه

مزار شهید: تهران

 

* منبع: نرم‌افزار روزنگار شهدا (کانون گفتگوی قرآنی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه