فیلترشدن احتمالی تلگرام :: کیمیا

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

کیمیا؛ دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کم علم

کیمیا

دغدغه‌هایی از جنس دین، فرهنگ، ادبیات و شاید هم کمی علم

تاریخ امروز
کیمیا

سلام
۱. کیمیا -از سال ۱۳۸۴ تا حالا- دیگر تبدیل به مرجعی شده برای تمام کارهایی که در دنیای مجازی و بعضا غیرمجازی انجام می‌دهم که خیلی هم زیاد است. امیدوارم روز به روز بیشتر شود به همراه برکت.
۲. اگر دنبال چیز خاصی آمده‌اید، از قسمت موضوعات استفاده کنید؛ ضمنا از کلمات کلیدی یا همان تگ‌ها هم غافل نشوید. برای دسترسی به نام شاعران و دسته‌بندی اشعار آیینی از منوی بالای صفحه استفاده کنید.
۳. وجود شعر از شاعران مختلف در کیمیا -چه آیینی و چه غیر آن- لزوما به معنای تایید محتوا یا -احتمالا- گرایش فکری خاص شاعر نیست. اینجا در واقع دفتر شعر من است. سعی می‌کنم هر شعری که می‌خوانم را در آن ثبت کنم. در واقع این‌ها انتخاب‌های بنده نیست، فقط اشعاری است که می‌خوانم. سعیم بر این است که حتی‌المقدور شعرهایی که شاعرش ناشناس است را ثبت نکنم.
۴. اگر علاقه دارید شعرتان در کیمیا ثبت شود، بنده با افتخار در خدمتم؛ اثرتان را یا یک قطعه عکس از خودتان -جسارتا با حفظ شئونات- در اندازه‌ی ۶۶۰ در ۳۳۰ پیکسل به ایمیل kimia514@gmail.com یا آی‌دی تلگرامی @naser_doustali ارسال کنید.
فعلا همین
یاعلی

حمایت می‌کنیم
دنبال چی می‌گردید؟
پیگیر کیمیا باشید
بخش‌های ویژه
نیت کنید و هم بزنید
به کیمیا چه امتیازی می‌دهید؟
آخرین نظرات
کپی‌رایت

فیلترشدن احتمالی تلگرام

يكشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۴، ۰۷:۰۱ ب.ظ

سلام

هیچ بعید نیست نرم‌افزار تلگرام هم عاقبتی مثل باقی نرم‌افزارهای ارتباطی شبیه خود مثل وایبر پیدا کند. منظورم از سکه‌افتادنش نیست چون این بدیهی دنیای فناوری و دیجیال است. وقتی فیس‌بوک بی‌همتا با امکانات عجیب و غریبش حتی بعد از خریدن اینستاگرام حریف رقبایش نشد و از رونق افتاد دیگر نرم‌افزارهای ارتباطی تکلیف‌شان روشن است.

بلکه منظورم فیلترشدن تلگرام است. نگاه منصفانه این است که به خاطر نشر بی‌رویه‌ی استیکرهای غیر اخلاقی، فعالیت آدم‌های بی‌ظرفیت و بی‌جنبه که همیشه کاربران واقعی را پاسوز خود می‌کنند، وجود کانال‌های گروه‌های غیراخلاقی و ضد دینی و تکفیری مثل داعش -که لعنت خدا بر جهل‌شان و خودشان باد- و امثال اینها، طبیعی است که سیستم به سمت فیلترکردن این نرم‌افزار و هر نرم‌افزار دیگری که پاتوق اینگونه گروه‌ها و... باشد خیز بردارد.

و شاید نگاه غیرمنصفانه و یا بدبینانه هم این باشد که با توجه به نزدیک‌شدن ایام انتخابات مجلس و احتمال استفاده‌ی غیرطبیعی و غیرمعمول و احتمالا خلاف قانون برخی از کاندیداها و طرفداران آنها از این نرم‌افزار مثلا برای تخریب رقبا یا نشر مطالب غیر واقع و غیره، باز هم سیستم برای سالم‌سازی فضای انتخابات بهانه‌ی استیکرها و چه و چه را دستاویز فیلتر کردن تلگرام قرار دهد.

در هر صورت اگر این اتفاق بیفتد باز بسیاری از کاربران این نرم‌افزار خانه‌به دوش می‌شوند و تکلیف این همه گروه و کانال نامشخص و نامعلوم خواهد شد؛ که ضربه‌ی آن را کانا‌ل‌ها و گروه‌های خوب فرهنگی و مذهبی و... خواهند خورد.

از طرف دیگر عدم وجود نرم‌افزار ارتباطی مناسب و قدرتمند داخلی نیز باعث می‌شود کاربران میلی به استفاده از آنها نداشته باشند و به استفاده از نسخه‌های غیرایرانی تمایل به حق نشان بدهند. فضای نامناسب، ظاهر و رنگ‌بندی غیرقابل قبول، سرعت و امکانات بسیار ضعیف و... از ایرادات فاحش نرم‌افزارهای داخلی است.

به هر حال به نظر می‌رسد متصدیان امر باید بسیار جدی و خیلی زود فکری برای این خلاء در فضای مجازی کشور بکنند وگرنه با فیلتر احتمالی تلگرام اتفاقی جز نقل مکان کاربران به نرم‌افزار خارجی مشابه دیگر نخواهد افتاد که در این صورت مشکلات همچنان به قوت خود باقی خواهند ماند.

والسلام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه